مطمئن باشید آنقدر دستگاه کپی جورواجور و متنوعی در بازار ایران موجود می باشد که شما به عنوان یک خریداری اگر پیش از اقدام به خریدتان به حجم اسناد و مدارک مورد نیازتان برای کپی گرفتن و همچنین انتظاراتی که از یک ماشین اداری اینچنینی دارید، نداشته باشید؛ سخت متضرر خواهید شد! خرید دستگاه کپی بهتر است با کسب آگاهی کامل شما از یکسری نکات و موارد مهم صورت پذیرد که برای این منظور لیست بیست می تواند یاری دهنده اصلی شما در این زمینه بحساب آید.

نکات مهم هنگام خرید دستگاه کپی

رنگی یا سیاه و سفید

اولین نکته در خصوص خرید دستگاه کپی توجه به قابلیت کپی آن است که یا بصورت رنگی بوده و یا اسناد و مدارک شما را حتی اگر رنگی هم باشند، بصورت سیاه و سفید برایتان کپی خواهد کرد. تشخیص این امر بر عهده شما خریداران عزیز و زمینه استفاده شخصی تان از دستگاه می باشد.

سرعت کپی

نکته دوم برای انتخاب دستگاه کپی توجه به سرعت عمل آن در کپی گرفتن از مدارک و اسناد است. این نکته برای تمام کسانی که به دنبال خرید دستگاهی جهت استفاده در محیط های دفتری و اداری می باشند، بسیار حائز اهمیت است! سرعت کپی ماشین های اداری بر حسب برگ در دقیقه مشخص می شود.

کیفیت چاپ

فاکتور مهم بعدی در خصوص انتخاب و خرید یک دستگاه کپی مناسب توجه به کیفیت چاپ آن می باشد. تعیین این موضوع بسته به شما خریداران عزیز و همچنین اهمیتی است که برای مدارک کپی شده خود قائل هستید. کیفیت چاپ در دستگاه های مختلف، قطعا متفاوت از هم است و به همین خاطر همواره توصیه می شود پیش از خرید خود، سندی را با دستگاه مدنظرتان کپی نمایید.

کپی دورو

امکان کپی گرفتن دورو از دیگر امکانات قابل توجه دستگاه های کپی است که سبب ایجاد سهولت برای تمام کارمندان و کسانی است که با آن کار می کنند. البته از حق نگذریم که در این گرانی کاغذ استفاده از دستگاه هایی که بصورت دورو چاپ و کپی می کنند به لحاظ هزینه ای نیز بسیار سودمند است.

سایز کاغذ

توجه به سایز کاغذهای قابل کپی یا در واقع قابل پشتیبانی از سوی دستگاه کپی شما نیز از دیگر نکات مهمی است که باید به آن توجه لازم را داشته باشید.

ظرفیت سینی کاغذ و تعداد آن

به ظرفیت سینی کاغذ تعبیه شده بر روی بدنه دستگاه و همچنین تعداد آن توجه کنید تا با خیال راحت بتوانید کاغذهای سفید و تمیز را در داخل این سینی ها گذاشته و خیالتان از بابت کپی گرفتن به تعداد دلخواه خود از سند و کاغذ مدنظرتان راحت شود. ناگفته نماند اگر دستگاه شما از قابلیت ADF یا همان تغذیه خودکار نیز برخوردار باشد که دیگر برایتان فوق العاده خواهد بود.

حافظه محصول

خیلی خوب می شود اگر برای محیط های بزرگ اداری و دفتری به دنبال خرید دستگاه کپی باشید که از مقداری حافظه داخلی برخوردار باشد تا بدین شکل در صورت نیاز به کپی فایل های مختلف و یا اصلا عدم وجود کاغذ در سینی دستگاه، اطلاعات شما در حافظه آن برای مدتی مشخص ذخیره شده و به نوبت و با پر شدن سینی کاغذ دستگاه، عمل فتوکپی برایتان صورت پذیرد.

قابلیت بزرگنمایی و کوچک نمایی

این نکته نیز همچون نکته قبل می تواند برای شما دارندگان دستگاه های کپی بسیار مناسب و مطلوب باشد. با تجهیز دستگاه کپی شما به این ویژگی به راحتی می توانید بر روی قسمت های مختلفی از اسناد و مدارک قابل کپی خود زوم کرده و با ایجاد تغییر اندازه (بزرگتر و یا کوچکتر کردن سایز فایل کپی خود) در آن عمل کپی گرفتن از فایل مورد نیازتان را آغاز نمایید.

حداکثر کپی ماهانه

از دیگر موارد مهم در خصوص خرید این نوع از ماشین های اداری توجه به حداکثر ظرفیت کپی دستگاه بصورت ماهانه می باشد که از سوی برند تولید کننده محصول و با توجه به توانایی فنی آن همیشه در دفترچه راهنمای استفاده از محصول به آن اشاره شده است و از فاکتورهای اساسی در خرید این مدل از دستگاه ها بحساب آورده می شود.

در این خصوص نیز باید به حجم کپی های خود در ماه توجه لازم را داشته باشید؛ زیرا کپی گرفتن بیش از ظرفیت ماهانه دستگاه ها تنها سبب افت کیفیت و خرابی زود هنگام آن ها برایتان می شود.

امنیت دستگاه

برخی از دستگاه های کپی که اغلب برای استفاده در ادارات و سازمان های بزرگ و پر مصرف انتخاب و خریداری می شوند از این قابلیت برخوردارند که هر شخصی با توجه به رمز و نام کاربری انحصاری که به دستگاه وارد می کند، می توان از آن استفاده کند؛ اینطوری هیچ فرد غریبه و ناشناسی نمی تواند از دستگاه شما استفاده کرده و فایل های کپی شده هر کسی نیز در پایان قابل ردیابی می باشد.

قیمت دستگاه کپی

تمام نکات گفته شده در این مطلب به انضمام نام و برند تولید کننده ماشین های اداری بر روی تعیین قیمت دستگاه کپی دخیل هستند. با این حال اما یادتان باشد از هر چیزی مهمتر در هنگام خرید یک دستگاه کپی، سازگاری آن با حجم نیاز شما خریداران عزیز است؛ زیرا اگر حجم کاری شما زیاد و توان دستگاهتان کم باشد، قطعا باعث ایجاد مشکل و ناراحتی برایتان خواهد شد و بالعکس؛

راهنمای نگهداری از دستگاه کپی

  • در وهله اول سعی کنید دستگاه کپی خود را در جایی قرار دهید که خطری آن تهدید نکند!
  • موقعیت مکانی دستگاه بهتر است به دور از پنجره و نور خورشید باشد تا اینطوری گرد و غبار کمتری وارد دستگاه شود و کمتر فعالیت آن را تحت تاثیر قرار دهد.
  • سعی کنید حتی المقدور برای تمیزی بیشتر دستگاهتان از یک کاور مخصوص برای آن استفاده کنید.
  • هیچگاه بیشتر از ظرفیت ماهانه دستگاه کپی تان، فایل کپی نکنید و از کاغذهای سالم و تمیز نیز برای استفاده از آن بهره گیری نمایید.
  • همیشه پیش از اولین کپی گرفتن خود به دستگاه اجازه گرم شدن خصوصا پس از ساعت ها خاموشی و بیکاری آن دهید.

در ادامه این مطلب از راهنمای خرید دستگاه کپی توجه شما را به ۱۴ مدل برتر از این نوع محصولات جلب می نماییم. ناگفته نماند تمام این دستگاه های کپی از کیفیت قابل توجهی برخوردار هستند و دارای مناسب ترین قیمت نیز می باشند. شما عزیزان می توانید با مطالعه هر مورد به اطلاعات بیشتر در خصوص محصول انتخابی تان دست پیدا کنید.


1دستگاه کپی شارپ مدل AR- 7024

دستگاه کپی شارپ مدل AR- 7024

مشخصات

  • وزن
    ۲۸۰۰ گرم
  • درگاه‌های ارتباطی
    USB-B
  • سرعت
    ۲۴ برگ در دقیقه
  • حافظه
    ۶۴MB
  • قابلیت‌های دستگاه
    قابلیت کپی
  • نوع چاپ
    تک رنگ
  • سایز کپی
    A3
  • سرعت کپی
    ۲۴ برگ در دقیقه صفحه در دقیقه
  • تعداد کپی متوالی
    ۹۹۹ برگ
  • دقت پرینت
    ۶۰۰×۶۰۰ dpi
  • زمان گرم شدن دستگاه
    ۲۵ ثانیه
  • زمان اولین کپی
    ۶.۴ ثانیه

قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

ضمن تشکر و امیدواری از مفید بودن این مطلب در راستای انتخاب و خرید شما، خواندن راهنمای خرید پرینتر جوهرافشان و خرید فکس را نیز به شما توصیه می کنیم. شما مخاطبان عزیز می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه هر نوع سوال و نظر خود را با تیم پشتیبانی لیست بیست در میان بگذارید.

مطلب قبلی۲۵ مدل انگشتر دخترانه زیبا و شیک با خرید اینترنتی
مطلب بعدی۲۵ مدل قیچی لوله بر تیز و ارزان با خرید اینترنتی

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here