خرید پرینتر جوهرافشان
خرید پرینتر جوهرافشان

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که نیاز به چاپ تصاویر، اسناد و همچنین اطلاعات مورد نیازتان بر روی کاغذ دارید، باید به سراغ خرید دستگاه های چاپگر بروید که امروزه از بیشترین تنوع و مدل کاری خود برخوردار هستند. پرینترها همانطور که می دانید به گروه های مختلفی تقسیم می شوند که از جمله آنان بایستی به: پرینترهای لیزری، حرارتی، سوزنی و همچنین جوهرافشان اشاره کرد. معمولا بیشتر از چاپگرهای لیزری (برای سرعت بیشتر در چاپ) و جوهرافشان (جهت کیفیت برتر در چاپ) در محیط های خانگی و کاری استفاده می شود که ما قصد داریم در طول این مطلب از لیست بیست توجه شما را به نکات مهمی در خصوص خرید پرینتر جوهرافشان جلب نمایید.

نکات مهم هنگام خرید پرینتر جوهرافشان

زمینه مصرفی

اولین نکته ای که باید با در نظر گرفتن آن اقدام به خرید پرینتر جوهرافشان نمایید، توجه به زمینه مصرفی تان است. یعنی در واقع شما باید مشخص کنید که آیا قصد دارید از پرینت جوهری خود برای چاپ فایل های تصویری یا متنی در تعداد بالا استفاده کنید و یا نه هر از چندگاهی نیاز به استفاده از یک پرینتر با کیفیت دارید؛ فراموش نکنید این موضوعی است که سبب می شود تا شما به سراغ مدل های بالا با قیمت گران و یا مدل های معمولی و خوش قیمت بروید.

اندازه و وزن چاپگر

نکته دومی که در هنگام انتخاب پرینتر جوهرافشان باید به آن توجه داشته باشید، وزن و اندازه کلی دستگاه است. یادتان باشد محل قرارگیری پرینترها با ابعاد استانداردی بر روی اغلب میزهای کامپیوتر تعبیه شده است و به همین خاطر اگر کسی بخواهد از چاپگر خود در کنار میز مخصوص رایانه اش استفاده کند، باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشد!

رنگی یا سیاه و سفید

مورد دیگری که در تهیه کردن پرینترهای جوهری یا لیزری با آن مواجه خواهید شد،‌ رنگی یا سیاه و سفید بودن دستگاه است که برای این منظور نیز باز شما خریداران گرامی بایستی با در نظر داشتن فایل هایی که قصد چاپ آنان را کرده اید، تصمیم گیری نمایید؛

چنانچه فایل های مدنظر شما تنها متن و اسناد و مدارک کاری می باشد، پرینتر سیاه و سفید برایتان بهترین گزینه است اما اگر به دنبال چاپ عکس و تصاویر دلخواهتان با یک چاپگر جوهرافشانی هستید، حتما باید مدل رنگی آن را برگزینید. ناگفته نماند توجه به قیمت جوهر این مدل از پرینترها نیز از اهمیت بسزایی در خرید آنان برخوردار است.

تک کاره یا چند کاره

فاکتور مهم بعدی برای انتخاب پرینتر جوهرافشان توجه به تک کاره یا چند کاره بودن دستگاه است. پرینترهای تک کاره فقط عمل چاپ را انجام می دهند و شما بایستی برای انجام فتوکپی یا اسکن و فکس خود دست به دامن دیگر ماشین آلات اداری شوید. این در حالی است که اگر از توان مالی مناسبی برخوردار باشید، می توانید با خرید یک پرینتر ۴ کاره خیال خود را از جمیع جهات راحت نمایید.

چاپگرهای جوهری چند کاره بسته به آپشن های خود می توانند هم عمل چاپ را به درستی و باکیفیت انجام دهند و هم برایتان کپی و اسکن های ماندگاری بگیرند و فکس های مورد نیازتان را نیز دریافت کنند.

سایز پرینت

منظورمان از سایز پرینت در واقع همان سایز کاغذی است که در داخل سینی دستگاه گذاشته تا چاپگرتان محتوای مورد نظرتان را بر روی آن چاپ کند. فارغ از پرینترهای صنعتی که در ابعاد بزرگی طراحی و تولید می شوند، معمولا پرینترهای موجود در بازار عام ایران می توانند از دو سایز A4 و A3 جهت پرینت و کپی خود پشتیبانی نمایند که انتخاب میان این دو سایز بسته به نظر و سلیقه شما خریداران عزیز خواهد داشت.

ناگفته نماند دستگاه هایی که از قابلیت چاپ و ساپورت کاغذهای A3 برخوردارند، یقینا می توانند برایتان بر روی A4 و A5 و A6 و کاغذ گلاسه و … نیز چاپ نمایند.

سرعت چاپ

سرعت انجام چاپ یک پرینتر با واحد صفحه در دقیقه بیان می شود. اجازه دهید خیالتان را راحت کنیم؛ اگر به دنبال چاپگرهایی هستید که در سریع ترین زمان ممکنه برایتان عمل چاپ یا فتوکپی و .. را انجام دهند، کلا بیخیال خرید دستگاه های جوهری شوید!

اما اگر می خواهید هر آنچه که چاپ می کنید از کیفیت بالایی برخوردار باشد، باید به سراغ پرینترهای جوهری بروید که از نظر سرعت انجام فرآیند چاپ به نسبت مدل های لیزری در زده پایین تری قرار می گیرند. البته ناگفته نماند که کمپانی های بزرگ جهانی نظیر: کانن، اپسون و اچ پی همه ساله در صدد تولید محصولات جوهری خود با ارتقاء سطح سرعت عملیاتی آنان هستند.

ظرفیت سینی کاغذ

ظرفیت سینی کاغذ دستگاه شما نشان دهنده این است که شما تا چه میزان برگی را می توانید برای چاپ و یا اسکن دستگاهتان در داخل آن قرار دهید. ناگفته نماد برخی از چاپگرها دارای سینی های کاغذ جانبی بر روی خود هستند که در صورت نیاز به انجام عمل چپ انبوه می توانید از آن ها کمک بگیرید.

در این بین چنانچه پرینتر جوهرافشان شما از قابلیت تغذیه اتوماتیک ADF نیز برخوردار باشد که دیگر همه چیز برایتان نور علی نور خواهد بود؛ چرا که با تجهیز شدن پرینتر جوهری تان به این قابلیت، دستگاهتان بطور خودکار کاغذ را به داخل برده و آن را چاپ و یا اسکن (یک رو یا دورو) می کند.

دقت دستگاه

یادتان باشد برای خرید هر نوع دستگاه و ماشین دیجیتالی حتما باید به دقت آن توجه لازم را داشت. این دقت برای چاپگرها و دیگر ماشین های اداری بر حسب نقطه در اینج یا همان DPI اندازه گیری می شود و قطعا هرچه که عدد مقابل این نماد بیشتر باشد، دقت دستگاه شما بالاتر خواهد بود.

امکانات چاپگر

وجود صفحه نمایشگر، قابلیت چاپ دورو، امکان اتصال بلوتوثی و Wi-Fi به شبکه و یا دیگر گجت های هوشمند، کارت خوان، قابلیت چاپ بر روی لوح های فشرده و … همگی از جمله امکانات جانبی پرینترهای جوهرافشان می توانند باشند که وجود یا عدم وجود آنان بر روی دستگاه شما بسته به سلیقه و نظر شما خواهد داشت. فراموش نکنید برخورداری دستگاهتان از این قبیل امکانات بر روی قیمت نهایی آن بی تاثیر نیست!

قیمت پرینتر جوهرافشان

بی تعارف ما در این مطلب هر چیزی را که بر روی قیمت پرینتر جوهرافشان تاثیر می گذارد را برایتان معرفی کردیم و حال این شما هستید که باید با در نظر گرفتن برند و همچنین میزان بودجه و انتظاراتی که از چاپگر خود دارید، مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب و سپس خریداری نمایید.

با اینکه گارانتی در ایران امروزه تبدیل به یک شوخی بی مزه شده است؛ اما باز شما سعی کنید دستگاه مدنظر خود را از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید تا دستگاهتان از گارانتی قابل اعتمادی نیز برخوردار باشد.

راهنمای استفاده و نگهداری از پرینتر جوهرافشان

  • پیشنهاد می کنیم برای افزایش عمر و کیفیت کاری پرینتر جوهرافشان خود حتما پیش از آغاز کار با دستگاه به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای محصول بپردازید.
  • حتما برای دستگاه چاپگر خود به دنبال فضایی به دور از نور خورشید و سایر دستگاه های گرمایشی در محل زندگی و یا کارتان جهت قرار دادن آن باشید.
  • اگر پرینتر شما دارای درب است، حتما با آن به نرمی و آرامی برخورد کنید.
  • جهت جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل پرینترها بهتر است در هنگام عدم استفاده از آنان بر رویشان از یک کاور مناسب استفاده نمایید.
  • هیچگاه پرینتر خود را به پریزهای مشکل دار متصل نکرده و سعی کنید آن را بواسطه یک محافظ الکتریکی به جریان برق شهری متصل کنید.
  • از کاغذهای سالم و متناسب با نیاز دستگاه در داخل آن استفاده کرده و از وارد نمودن برگه های مچاله شده و بی کیفیت در داخل دستگاهتان جدا خودداری نمایید!
  • برای محافظت هرچه بیشتر از کارتریج پرینتر جوهرافشان خود به محض اتمام جوهر، آن را شارژ کنید و اجازه ندهید که دستگاه با شارژ اندک کارتریج هایش به کار بیوفتد.
  • در بازه های زمانی منظم اقدام به انجام عمل چاپ توسط چاپگر جوهری خود کنید تا مانع از خشک شدن جوهر در داخل کارتریج های دستگاه شوید.
  • بیش از اندازه دستگاهتان را خاموش و روشن نکرده و در صورت بروز مشکل جدی برای پرینترتان، آن را با نمایندگی های معتبر برند دستگاهتان در میان بگذارید.
  • همچنین فراموش نکنید که هیچگاه بیشتر از حجم ظرفیت چاپ ماهانه پرینترهای خود از آنان کار نکشید.

در ادامه این مطلب از راهنمای خرید پرینتر جوهرافشان توجه شما را به ۲۵ مدل برتر از این نوع محصولات جلب می نماییم. ناگفته نماند تمام این ماشین های اداری از کیفیت قابل توجهی برخوردار هستند و دارای مناسب ترین قیمت نیز می باشند. شما عزیزان می توانید با مطالعه هر مورد به اطلاعات بیشتر در خصوص محصول انتخابی تان دست پیدا کنید.


1پرینتر چندکاره جوهرافشان با قابلیت چاپ عکس کانن مدل PIXMA MG2540s

پرینتر چندکاره جوهرافشان با قابلیت چاپ عکس کانن مدل PIXMA MG2540s

مشخصات

  • رزولوشن اپتیکال اسکنر
    ۱۲۰۰ × ۶۰۰
  • عمق اسکن رنگی
    ۴۸ رنگی – ۱۶ بیت سیاه‌وسفید
  • سرعت اسکن
    کاغذ A4 حدود ۱۴ ثانیه
  • سایز اسکن
    A4
  • سرعت کپی سیاه و سفید
    ۱.۶ صفحه در دقیقه
  • رزولوشن کپی
    ۶۰۰ × ۶۰۰ dpi
  • حداکثر تعداد کپی Multi Copy
    حداکثر ۲۱ برگ
  • نوع‌ اسکنر
    تخت CIS
  • نوع کارتریج
    PG-445 – CL-446
  • کارکرد کارتریج مشکی
    حداکثر ۱۸۰ برگمقادیر فوق برای کارتریج‌های استاندارد است که به صورت جداگانه خریداری می‌شود. کارتریج‌های موجود در بسته از نوع استارتر بوده و میزان کمتری چاپ می‌کند.
  • کارکرد کارتریج رنگی
    حداکثر ۱۸۰ برگمقادیر فوق برای کارتریج‌های استاندارد است که به صورت جداگانه خریداری می‌شود. کارتریج‌های موجود در بسته از نوع استارتر بوده و میزان کمتری چاپ می‌کند.
  • نوع چاپ
    رنگی
  • قابلیت‌های کپی
    کپی اسناد
  • وزن کاغذ قابل استفاده
    کاغذ معمولی: ۶۴ تا ۱۰۵ g/m²کاغذ عکس کانن: تا ۲۷۵ g/m²
  • سایز چاپ
    A4
  • وزن
    ۳.۵ گرم
  • نوع کاغذ
    کاغذ معمولیEnvelopePhoto Paper Plus Glossy II – PP-201Photo Paper Glossy Everyday Use – GP-501
  • تکنولوژی چاپ
    چاپ جوهرافشان
  • کاربری
    ۳ کاره (پرینت، اسکن، کپی)
  • سایز کاغذ
    کاغذ معمولی: A4, A5, B5, Letter, Legalکاغذ مخصوص چاپ عکس: ۱۵ × ۱۰ – ۱۸ × ۱۳Envelope: DL, COM10
  • ظرفیت ورودی کاغذ
    کاغذ معمولی ۶۰ برگ
  • سرعت چاپ رنگی
    ۴ صفحه در دقیقه
  • سرعت چاپ سیاه و سفید
    ۸ صفحه در دقیقه
  • رزولوشن چاپ
    ۶۰۰ × ۴۸۰۰ dpi

قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

ضمن تشکر و امیدواری از مفید بودن این مطلب در راستای انتخاب و خرید شما، خواندن راهنمای خرید اسکنر و خرید صندلی اداری را نیز به شما توصیه می کنیم. شما مخاطبان عزیز می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه هر نوع سوال و نظر خود را با تیم پشتیبانی لیست بیست در میان بگذارید.

مطلب قبلیراهنمای خرید پالس اکسیمتر با قیمت روز و خرید اینترنتی
مطلب بعدی۲۵ مدل کفش راحتی مردانه شیک و جذاب با قیمت روز و خرید اینترنتی

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here