میلیون ها حشره با گونه های مختلف در جهان وجود دارد که نقشی کلیدی در اکوسیستم کره زمین ایفا می کنند. هیچ راه بهتری برای گفتن این موضوع وجود ندارد، ما به حشرات برای بقا نیازمندیم. اگر چه بخش بزرگی از حشرات کره زمین برای انسان ها خطری ندارند، اما برخی از آن ها می توانند مشکلاتی برای ما ایجاد کنند. مشکلاتی مانند انتقال بیماری ها، سم خطرناک و یا حتی راه رفتن رو اعصاب با وز وز کردن! من شخصا خیلی به حشرات علاقه ای ندارم، گونه های خطرناک که دیگر جای خود را دارند! در این مطلب سایت لیست بیست با ۲۰ مورد از خطرناک ترین حشرات در جهان آشنا خواهیم شد.

20موریانه

موریانه

به طور کلی می توان گفت که موریانه ها خطری ندارند و نقش کلیدی در محیط زیست و رژیم غذایی برخی کشورها ایفا می کنند، اما وجود موریانه در یک منطقه زنگ خطری برای زیرساخت ها و ساختمان های آن ناحیه محسوب می شود.

19شپش سر

شپش سر

شپش یک حشره بدون بال است که از پوست یا خون میزبان خود تغذیه می کند. به طور میانگین، میزبان های انسانی این حشره ۱۵ گونه مختلف آن را در سر خود میزبانی می کنند. مانند موریانه ها زندگی صرف آن ها در میان پوست سر انسان خطر بزرگی محسوب نمی شود، خطر آنجا احساس می شود که بفهمیم این حشرات می توانند عامل انتقال بیماری هم باشند.

18مورچه ارتشی

مورچه ارتشی

مورچه های ارتشی به دلیل خشونت و خوی درندگی شناخته می شوند. بر خلاف سایر گونه ها، موچه های ارتشی لانه های دائمی نمی سازند، بلکه در مکان ها متفاون کلونی سازی کرده و در مواد مورد نیاز نقل مکان می کنند. این درندگان کوچک در طول روز حرکت کرده و در مسیر خود حشرات و سایر مهره داران کوچک را نابود می کنند. جالب است بدانید که یک کلونی کامل از مورچه های ارتشی می توانند در هر روز ۵۰۰۰۰۰ حشره و مهره دار کوچک را بخورند.

17زنبور زرد

زنبور زرد

اگر چه بیشتر زنبورهای زرد و بی عسل آفت کشاورزی محسوب می شوند، اما برخی گونه های آن مانند زنبور زرد آلمانی که در شمال آمریکا یافت می شود، به شدت دارای حس خشونت هستند. اگر این گونه از زنبورهای بدون عسل تحریک شوتد، می توانند پشت سر هم نیش دردناک خود را وارد بدن قربانی کنند. این زنبورها عامل تحریک کننده خود را هم نشانه گذاری کرده و دنبال می کنند.

16عنکبوت بیوه سیاه

عنکبوت بیوه سیاه

وقتی درباره عنکبوت های خطرناک صحبت می کنیم معمولا نام بیوه سیاه در  بالای لیست قرار دارد. نیش عنکبوت بیوه سیاه به دلیل داشتن نوروتاکسین ها به شدت برای انسان خطرناک است. نوروتاکسین ها به گروهی از مواد گفته می شود که در بدن انسان بافت عصبی را از بین می برد. اگر بعد از گزیده شدن توسط بیوه سیاه بلافاصله نظارت های پزشکی انجام شود، خطر بیوه سیاه به یک درد کوچک خلاصه می گردد.

15کرم پیله ساز پشمالو

کرم پیله ساز پشمالو

اگر چه در نگاه اول به شدت بانمک و جذاب به نظر می رسند، اما گول ظاهر آنها را نخورید. پشم کرم های پیله ساز پشمالو تیغه هایی را در خود پنهان کرده است که در صورت تماس با پوست انسان باعث بروز واکنش به شدت دردناک شده و حتی باعث بروز درد در سینه، بی حسی و مشکل تنفسی می شود.

14سوسک

سوسک

سوسک ها یکی از شناخته شده ترین حشرات در بحث انتقال بیماری ها محسوب می شوند. این حشرات چندش آور بسیاری از بیماری های خطرناک برای انسان را منتقل می کنند. یک نکته جالب درباره سوسک ها این است که می توانند تا ماه ها بدون غذا و آب هم زندگی کنند.

13هزارپای خانگی

هزارپای خانگی

هزارپا یا لب پای خانگی به دلیل چنگک های سمی شان شناخته می شوند. گزیده شدن توسط این حشرات برای انسان ها خطرناک محسوب می شود چرا که باعث بروز درد شدید و ورم کردن ناحیه گزیده شده تا چند روز می شود.

12عقرب با نیش پرتابی

عقرب با نیش پرتابی

اگرچه این موجود در دسته حشرات قرار نمی گیرد، اما این گونه یکی از خطرناک ترین انواع عقرب ها محسوب می شود. این عقرب بیشتر در صحراهای آفریقای جنوبی زندگی می کند. ویژگی بارز این نوع عقرب ها، نیش بزرگ و چنگال های نازک شان است. یکی از توانایی های این نوع عقرب، امکان پرتاب زهر توسط دم می باشد. نیش این عقرب می تواند باعث بروز درد شدید، فلج شدن و در نهایت مرگ انسان ها شود.

11حشرات قاتل

حشرات قاتل

این نوع حشرات بیشتر به دلیل انتقال بیماری شاگاس شناخته می شوند. این حشرات انگلی بیشتر در مناطق فقیرنشین و روستایی آمریکا قربانی می گیرند.

10مورچه گلوله‌ای

مورچه گلوله‌ای

مورچه گلوله‌ای یا گلوله زن نام گونه ای از مورچه هاست که به دلیل درد زیادنیش شان با این نام شناسایی می شوند. بیشتر کسانی که توسط این مورچه گزیده شده اند درد آن را با درد گلوله خوردن مقایسه می کنند. فرد گزیده شده توسط مورچه گلوله‌ای درد شدیدی را احساس می کند که گاهی بیشتر از یک روز هم ادامه دارد.

9عنکبوت سرگردان برزیلی

عنکبوت سرگردان برزیلی

این عنکبوت با نام Phoneutria هم شناخته می شود. عنکبوت سرگردان برزیلی در جنگل های استوایی جنوب آمریکا و آمریکای مرکزی یافت می شوند. بر اساس کتاب رکوردهای گینس در سال ۲۰۱۰ این نوع عنکبوت، سمی ترین عنکبوت در جهان لقب گرفته است.

8پشه آنوفل

پشه آنوفل

احتمالا نام این حشره را در جدول ها بسیار دیده اید، ناقل بیماری مالاریا و بسیاری بیماری های دیگر. این پشه تاکنون مسئول تعداد زیادی مرگ و میر و همه گیری در مناطق استوایی جهان می باشد.

7زنبورهای قاتل

زنبور قاتل

زنبور قاتل یا زنبور آفریقایی شده به دلیل توانایی کشتن انسان ها هنگام حمله مشهور هستند. این گونه زنبورها به عنوان دفاعی ترین زنبورهای جهان شناخته می شوند. دسته این زنبورها با حمله به زنبورهای عسل اروپایی و کشتن ملکه آنها و جایگزینی ملکه خود با آن، کشورهای اروپا را درگیر کرده بودند. هنگام بروز حمله بلافاصله تعداد زیادی از آن ها حالت دفاعی گرفته و آماده می شود که هر موجود بیگانه ای از جمله انسان را از بین ببرند.

6کک

کک

کک ها هم مانند برخی حشرات دیگر در این لیست به ذات خود برای انسان خطرناک نیستند، بلکه به دلیل انتقال بیماری های مختلف بین حیوانات و انسان ها، تهدیدی برای سلامتی افراد محسوب می شوند. کک ها ید طولایی در فراگیری های کشنده تاریخ مانند طاعون و… دارند.

5مورچه های آتشین

مورچه های آتشین

مورچه های اتشین گروهی از مورچه ها هستند که با سر مسی رنگ و بدن تیره تر شناسایی می شوند. مورچه های آتشین به سمت مهاجم ها اسید فرمیک پرتاب کرده و یا از طریق گار گرفتن آن را به بدن مهاجم وارد می کنند. گزیدگی توسط این مورچه ها می تواند منجر به التهاب، درد شدید و در مواردی مرگ شود.

4عنکبوت قهوه‌ای تنها

عنکبوت قهوه‌ای تنها

زهر این عنکبوت بر خلاف بیوه سیاه، نوروتاکسین ندارد. گاز عنکبوت قهوه‌ای تنها با از بین بردن بافت و ایجاد ضایعات عمیق برای انسان مشکل ایجاد می کند. ضایعات پوستی حاصل از گزیدگی این عنکبوت ماه ها زمان لازم دارد تا برطرف شود.

3مورچه های راننده یا سیافو

مورچه های راننده یا سیافو

رفتار این مورچه ها بسیار به مورچه های ارتشی شباهت دارد. سر و فک این مورچه ها بزرگ و بسیار قدرتمند است. اگر چه این مورچه ها به تنهایی باعث مرگ انسان نمی شوند اما تعداد زیاد آن ها می تواند برای موجودات مختلف خطرناک باشد.

2زنبورهای ژاپنی

زنبورهای ژاپنی

این زنبورهای سرخ بیشتر در مناطق روستایی ژاپن یافت شده و با نام “زنبور گنجشکی بزرگ” هم شناسایی می شوند. این نوع زنبورها خشونت زیادی ندارند و فقط زمان احساس خطر حمله می کنند. زهر این زنبور ها به سیستم عصبی حمل کرده و می تواند با یک نیش یک انسان بالغ را از بین ببرد.

1پشه تسه تسه

پشه تسه تسه

این پشه با نام “تیک-تیک” هم شناخته می شود، پسه تسه تسه از خون مهره داران تغذیه می کند. زیستگاه طبیعی این پشه مناطق میانی قاره آفریقا و نزدیک کالاهاری است. این پشه ها ناقل انگل تریپانوزوم می باشند که باعث بروز بیماری خواب در انسان ها شده که در صورت عدم درمان تقریبا در همه موارد منجر به مرگ می شود.

مطلب قبلی۲۰ ترس عجیب و غیرمعمولی که بعضی افراد دارند
مطلب بعدی۲۵ عکس خنده‌دار از حیوانات خانگی و احساساتشان!

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here