حافظه های SSD اکسترنال نسل جدیدی از درایوهای ذخیره سازی قدرتمند جهت نصب و استفاده بر روی انواع مختلفی از کامپیوترهای خانگی و لپ تاپ ها هستند که همچنان شرط بر سر خرید و استفاده از آن ها در انواع و اقسام سیستم ها در هاله ای از ابهام قرار دارد. به هر حال اگر به دنبال ذخیره کننده ای قوی و پر سرعت هستید، ما به شما خرید حافظه SSD اکسترنال را پیشنهاد می کنیم. برای این منظور لازم است به یکسری نکات مهم توجه نمایید که ما در ادامه آنان را برایتان شرح خواهیم داد.

نکات مهم هنگام خرید حافظه SSD اکسترنال

میزان ظرفیت

اولین نکته در خصوص خرید حافظه SSD اکسترنال توجه به میزان ظرفیت آن است. برای این منظور این شما هستید که باید متناسب با نوع فایل های مورد نیاز به ذخیره نمودن و همچنین حجم آن ها اقدام به خرید کارت حافظه ای با ظرفیت گیگابایتی و یا ترابایتی نمایید. البته فراموش نکنید که کارت های حافظه SSD نیز هنوز دارای ظرفیت های بسیار بزرگی همچون هارد دیسک هایی که مدت ها است بر روی سیستم های خانگی و لپ تاپ نصب هستند، نمی باشند.

نوع رابط

نکته دوم برای انتخاب حافظه SSD اکسترنال توجه به نوع رابط آن است. اغلب حافظه های SSD از رابط SATA III برای اتصال خود به مادربرد استفاده می کنند. با این حال اما مدل های دیگری نیز در بازار وجود دارند که با استفاده از رابط های قوی تری به مادربرد سیستمتان متصل خواهند شد. یادتان باشد نوع رابط تاثیر مستقیمی بر روی قدرت رایت، خواندن اطلاعات و همچنین سرعت انتقال فایل ها خواهد داشت.

مقاوم در برابر ضربه

یکی از اصلی ترین مزیت های حافظه SSD اکسترنال نسبت به هارد دیسک ها عدم وجود قطعه متحرک در ساختار آنان است. همین امر سبب گشته تا این مدل از محصولات ذخیره کننده دیجیتالی از مقاومت به مراتب بیشتری در مقابله با فشار و ضربه برخوردار شود.

ناگفته نماند که شوک گیر بودن یا نبودن حافظه های اس اس دی نیز از دیگر نکات قابل توجهی است که در این خصوص بایستی به آن توجه لازم را داشته باشید.

سرعت ذخیره سازی

فاکتور مهم بعدی در خصوص انتخاب حافظه SSD اکسترنال مربوط به سرعت ذخیره سازی دیتاهای و فایل های مورد نظر شما می شود. همانطور که گفتیم سرعت انجام کار اس اس دی ها بسته به نوع رابط آن ها دارد و به همین سبب کاربرانی که علاقه مند به بالا بودن سرعت رایت و یا خواندن اطلاعات در سیستم خود دارند حتما باید به سراغ SSD بروند که از این قابلیت برخوردار باشد.

گارانتی قطعه

در هنگام خرید خود حتما به موضوع گارانتی محصول نیز توجه خاصی داشته باشید. یادتان باشد حافظه های SSD قرار است نگه دارنده اطلاعات مهم کاری و یا شخصی شما باشند؛ پس بدیهی است که بایستی برای اطمینان خاطر شما کاربران عزیز حتما از گارانتی معتبری بر روی کیفیت کاری خود برخوردار باشند.

لازم به ذکر است خرید حافظه اس اس دی که دارای گارانتی کمتر از سه سال باشد، اصلا توصیه نمی شود.

قیمت حافظه SSD اکسترنال

قیمت حافظه SSD اکسترنال با توجه به تمامی نکات گفته شده به انضمام نام و برند تولید کننده این قبیل از قطعات ذخیره کننده کامپیوتری تعیین می شود و در این خصوص نیز باید بدانید که به ارای هر گیگابایت فضای اضافه از نوع SSD در مقایسه با هارد دیسک های قدیمی شما بایستی هزینه بیشتری را پرداخت نمایید.

در ادامه این مطلب از راهنمای خرید حافظه SSD اکسترنال توجه شما را به ۲۱ مدل برتر از این نوع محصولات جلب می نماییم. ناگفته نماند تمام این حافظه ها از کیفیت قابل توجهی برخوردار هستند و دارای مناسب ترین قیمت نیز می باشند. شما عزیزان می توانید با مطالعه هر مورد به اطلاعات بیشتر در خصوص محصول انتخابی تان دست پیدا کنید.

متاسفانه در حال حاضر این محصول در سایت دیجی کالا موجود نیست. در صورت موجود شدن لیست آن ها در این قسمت قرار خواهد گرفت.

مراجعه به صفحه اصلی سایت دیجی کالا

ضمن تشکر و امیدواری از مفید بودن این مطلب در راستای انتخاب و خرید شما، خواندن راهنمای خرید مادربرد و خرید هارد اکسترنال را نیز به شما توصیه می کنیم. شما مخاطبان عزیز می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه هر نوع سوال و نظر خود را با تیم پشتیبانی لیست بیست در میان بگذارید.

مطلب قبلی۲۵ مدل آجر یوگا باکیفیت و ارزان با خرید اینترنتی
مطلب بعدی۲۵ مدل شمع خودرو اصل و ارزان با خرید اینترنتی

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here