شنل‌های مجلسی بخش جدایی‌ناپذیر اغلب لباس‌های شب زنانه هستند. این شنل‌ها علاوه بر ایجاد جلوه‌ای زیباتر روی لباس به دلایل متفاوتی پوشیده می‌شوند. ازآنجایی‌که لباس نقش مؤثری بر حس اعتمادبه‌نفس ما دارد، انتخاب شنل مناسب نیز به داشتن حس اعتمادبه‌نفس بیشتر شما کمک می‌کند. خرید شنل لباس مجلسی نکاتی دارد که در ادامه قصد داریم آن‌ها را با شما به اشتراک بگذاریم. اگر شما هم مایلید لباس خود را با بهترین مدل شنل تکمیل کنید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چرا باید به خرید شنل لباس مجلسی بیندیشیم؟

این روزها یکی از مدهای جدیدی که به صنعت پوشاک رنگ و نقشی تازه بخشیده استفاده از شنل‌ها است. شنل‌ها درواقع جایگزین کت یا چادرهایی است که درگذشته برای پوشاندن لباس مجلسی از آن استفاده می‌شد. شنل‌های مجلسی مدل‌های مختلفی دارند که در عین حفاظت لباس از کثیفی قبل از رسیدن به مهمانی موردنظر، جلوه‌ی لباس شما را نیز بیشتر می‌کنند. البته توجه به این نکته نیز لازم است که از اغلب شنل‌ها می‌توان به‌عنوان پوشش و حجابی قبل از رسیدن به مهمانی استفاده کرد.

استفاده بیشتر از شنل‌های مجلسی آنجایی محبوبیت دارد که دیگر لباس مجلسی شما به دلیل پوشیدن پالتو یا مانتو چروک نمی‌شود. علاوه بر آن پوشیدن این لباس‌ها روی لباس مجلسی اغلب عذاب‌آور است؛ چراکه ظاهر افراد را چاق‌تر نشان می‌دهد.

نکات جامع خرید شنل لباس مجلسی

قطعاً شما برای انتخاب لباس مجلسی خود زمان زیادی را صرف کرده‌اید. این روزها مدل‌های مختلفی از لباس‌های مجلسی وجود دارند که هرکدام بر اساس سبک خاصی دوخته‌شده‌اند. همین عامل انتخاب لباس‌های جانبی مثل شنل را سخت‌تر می‌کند. اغلب اکسسوری و شنل می‌تواند نقش مهمی در مرتب نشان دادن ظاهر کلی شما داشته باشد. شاید دو مدل هم‌شکل از شنل باکمی تفاوت سنگ دوزی دو طرح متفاوت را در معرض نمایش بگذارد. به همین دلیل بهتر است در زمان خرید انواع شنل به نکات مهمی توجه کنید. نکات گفته‌شده به شرح زیر است.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید لباس مجلسی زنانه

تصمیم خود را بگیرید

در ابتدا باید تصمیم بگیرید که شنل را به‌قصد حجاب می‌پوشید یا برای ایجاد جلوه بیشتر در لباس قصد پوشیدن آن را دارید. البته داشتن حجاب با ایجاد جلوه بیشتر در لباس هیچ منافاتی ندارد، اما برخی از شنل‌ها مدل‌ها و طرح‌هایی حریر دارند به همین دلیل امکان پوشاندن بدن با آن‌ها ممکن نیست. برخی دیگر مانند شنل قهرمانان تنها در دو سر کتف وصل می‌شوند و ادامه آن‌ها روی زمین کشیده می‌شود به همین دلیل امکان پوشاندن سرشانه با آن‌ها ممکن نیست.

به همین دلیل می‌گوییم که بهتر است تصمیم خود را در ارتباط با این موضوع بگیرید. اگر قرار است از شنل به‌عنوان پوشش استفاده کنید، تنها در میان مدل‌های پوشیده به دنبال شنل مجلسی خود بگردید.

به مدل لباس خود دقت کنید

یقه و شکل لباس شما در انتخاب و خرید شنل لباس مجلسی بسیار مهم است. پیشنهادی که برای شما داریم این است که شنل را به صورتی انتخاب کنید که انگار برای لباس شما دوخته‌شده است. به صورتی که لباس و شنل در کنار هم ترکیبی چشم‌نواز و زیبا را تشکیل دهند.

به‌طور مثال اگر دامن لباس مجلسی شما بلند و ابریشمی است به‌هیچ‌وجه نمی‌توانید از یک شنل حریر یا گیپور چشم‌پوشی کنید. به خاطر داشته باشید که بهتر است جنس پارچه لباس شما با جنس پارچه شنل از یک مدل نباشد. دلیل این موضوع در آن است که ظاهر شما را یکنواخت و بدون هیچ جذابیتی نشان می‌دهد. این نکته را از یاد نبرید که قرار است شنل و لباس مجلسی مکمل یکدیگر باشند.

آیا شنل برازنده لباس کوتاه نیست؟

همان‌طور که گفته شد بهتر است در زمان انتخاب شنل به‌تناسب آن بالباس مجلسی دقت کنید. حال این سؤال پیش می‌آید که آیا لباس مجلسی کوتاه با شنل تناسبی دارد؟ باید بگوییم که بله مثلاً می‌توانید از مدل‌های کاپلت که تا روی بازو را می‌پوشانند استفاده کنید. البته مدل‌های محبوب‌تری نیز وجود دارد مثلاً مدل‌های دایره‌ای گیپوری با گل‌های درشت یکی از آن مدل‌های محبوب بازار است.

شنل یقه دار یا بنددار

بسیار مهم است که شما تصمیم بگیرید که می‌خواهید شنل شما یقه دار باشد یا با بندی دور گردن شما بسته شود. شنل‌های یقه دار عموماً مشابه لباس سرشانه داشته و حلقه‌آستین نیز در آن‌ها دوخته می‌شود. لزومی برای بسته بودن یقه در این شنل‌ها وجود ندارد. شما به‌راحتی می‌توانید دست‌ها را در بخش حلقه‌آستین قرار داده و از افتادن شنل جلوگیری کنید. این مدل شنل‌ها عموماً برای لباس‌هایی با یقه‌باز و بدون آستین استفاده می‌شود. این لباس‌ها عموماً یا به‌صورت دکلته هستند و یا با استفاده از دو بندینک روی سرآستین چفت می‌شوند.

مدل محبوب‌تر شنل که در میان خانم‌های جوان پوشیدن آن رایج است مدل بنددار خواهد بود. شنل بنددار روی سرشانه‌های قرار می‌گیرد و با استفاده از دو بند دور گردن بسته می‌شود. نگران این بندها نباشید ازآنجایی‌که وزن شنل روی سرشانه قرار دارد این بندها به گردن شما فشاری وارد نمی‌کنند.

البته مدل دیگری از شنل نیز وجود دارد که به‌صورت اختصاصی برای لباس شما دوخته می‌شود. این مدل شنل به صورتی است که دقیقاً از قسمت کتف به لباس دوخته‌شده و عموماً بلند است. درنهایت تصمیم با شماست که کدام مدل از شنل لباس مجلسی را برای خود انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید سارافون زنانه

خرید شنل لباس مجلسی تزئین شده یا ساده؟

انتخاب مدل و شکل کلی شنل نیز بسیار مهم است. به خاطر داشته باشید اگر لباس مجلسی شما کارشده و سنگ دوزی شده است، شنلی که مناسب پوشیدن به همراه این لباس است باید ظاهری ساده داشته باشد. البته مدل‌های مختلفی از شنل‌های تزئین شده وجود دارد. در ادامه به انواع طرح‌های محبوب شنل در بازار اشاره می‌کنیم:

  • شنل‌هایی با پارچه‌های حریر، گیپور یا دانتل بدون سنگ دوزی
  • شنل‌هایی با پارچه‌های حریر ساده با گلدوزی یا سنگ دوزی در بخش یقه
  • شنل‌های ساده با گلدوزی
  • شنل‌هایی با پارچه‌های حریر و سنگ دوزی در قسمت پایینی شنل

به خاطر داشته باشید بهتر است طرح و نقش شنل با دیگر المان‌های ظاهری شما هم‌خوانی داشته باشد. مثلاً اگر روی شنل طرحی از گل وجود دارد می‌توانید در زمان انتخاب اکسسوری به طرح‌هایی مشابه گل نیز نگاهی بیندازید.

قد شنل نکته‌ای که باید به آن توجه کرد

از دیگر نکات مهم انتخاب شنل مناسب توجه به قد آن است. به خاطر داشته باشید انتخاب شنل بلند روی دامن بلند مناسب است و به همین صورت انتخاب شنل کوتاه روی لباس کوتاه زیبا خواهد بود. این قضیه حالت عکسی ندارد. مثلاً انتخاب شنل بلند روی لباس کوتاه شاید جذاب به نظر نرسد. نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید شرایط برش و دوخت لباس مجلسی شما است. مدل‌های متنوع دوخت حتی می‌تواند باعث شود که شنل کوتاه روی لباسی با دامن بلند جذاب به نظر برسد.

مثلاً اگر دامن لباس شما چین‌دار و بلند است شاید انتخاب شنل بلند برای این لباس مناسب نباشد. به همین دلیل همیشه و در وهله اول باید به فرم ظاهری و نوع دوخت لباس دقت کنید.

جمع‌بندی

انتخاب لباس آن‌هم برای مهمانی عموماً کار سختی است. حال تصور کنید قرار باشد برای لباس انتخابی شنلی نیز خریداری شود. خرید شنل لباس مجلسی نکاتی دارد که در صورت توجه به آن می‌توان بهترین استایل و پوشش را برای حضور در مهمانی فراهم کرد. یکی از روش‌های خرید شنل مجلسی انتخاب از میان مدل‌های آنلاین و سفارش اینترنتی آن است. در ادامه مدل‌های مختلف شنل مجلسی را می‌توانید مشاهده کنید.


1شنل لباس مجلسی مدل Celadon کد Ak18

شنل لباس مجلسی مدل Celadon کد Ak18

مشخصات

  • کشور مبدا برند
    ایران

قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

2شنل لباس مجلسی مدل Celadon کد Ak17

شنل لباس مجلسی مدل Celadon کد Ak17

مشخصات

  • جنس
    ساتن
  • یقه
    شالی
  • آستین
    بدون آستین
  • نوع لباس
    آزاد
  • مورد استفاده
    مهمانی
  • کشور مبدا برند
    ایران

قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

3شنل لباس مجلسی مدل Celadon کد Ak15

شنل لباس مجلسی مدل Celadon کد Ak15

مشخصات

  • کشور مبدا برند
    ایران

قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

4شنل لباس مجلسی مدل ساده کد ۱۰۸۱۶۶۴

شنل لباس مجلسی مدل ساده کد 1081664

مشخصات

  • کشور مبدا برند
    ایران

قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

در ادامه بخوانید: راهنمای خرید دامن زنانه

مطلب قبلیبرترین مدل‌های گتر کوهنوردی با خرید اینترنتی
مطلب بعدی۲۵ مدل اسکنر برتر و ارزان با قیمت روز و خرید اینترنتی

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here