در عصر حال حاضر استفاده از کارت حافظه SSD برای سیستم های رایانه ای ترویج بیشتری یافته است. البته هنوز هم بسیاری از کمپانی های سازنده قطعات کامپیوتری از هارد دیسک های قدیمی به عنوان منابع ذخیره ساز اطلاعات کاربران استفاده می کنند اما خوب از جایی که سرعت، کیفیت کارایی و همچنین مصرف کمتر انرژی حافظه SSD در مقایسه با هارد دیسک های مختلف در وضعیت بهتری قرار گرفته است، فروشگاه لیست بیست قصد دارد تا شما را با تعدادی از نکات کاملا مهم در خصوص خرید این نوع از کارت های ذخیره کننده آشنا نماید.

نکات مهم هنگام خرید حافظه SSD

ظرفیت ذخیره سازی: اولین موردی که در هنگام خرید حافظه SSD برای سیستم مورد نظرتان باید به آن توجه داشته باشید، میزان ظرفیت ذخیره سازی در آن است. SSDها بطور کلی در دو دسته ناقص با ظرفیت هایی همچون ۳۰، ۶۰، ۱۲۰، ۲۴۰ و ۴۸۰ مگابایت و همچنین کامل با میزان گنجایش ۳۲، ۶۴، ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ مگابایت طراحی و تولید می شوند که بیشتر بر حسب همین میزان ظرفیت نیز قیمت آن ها مشخص می گردد.

رابط اتصالی: امروزه تقریبا تمام کارت های ذخیره ساز اینچنینی مجهز به رابط های سرعتمندی به نام SATA هستند و که البته اکنون ورژن SATA III بالاترین و بهترین رابط اتصال میان SSDها و مادربوردهای گوناگون می باشد. منتها توجه داشته باشید برای خرید یک حافظه این چنینی حتما باید به ابعاد آن (۲.۵ اینچی) نیز توجه داشته باشید.

سرعت خواندن اطلاعات: اصلی ترین دلیل اقدام برای خرید حافظه SSD برطرف کردن نیاز شما از خواندن و بارگذاری سریع اطلاعاتتان است. برای این کار بهترین انتخاب، استفاده از کارت ذخیره سازی SSD می باشد که سرعت تراکنش اطلاعاتی آن ها نیز روز به روز در حال افزایش است. در حال حاضر خرید حافظه ای توجیه پذیر است که از سرعت انتقالی بین ۵۰۰ تا ۵۶۰ مگابایت بر ثانیه برخوردار باشد.

گارانتی تعویض: خریداران محترم و علاقه مندانِ استفاده از حافظه SSD توجه کنند که وجود گارانتی معتبر و قابل اطمینان یکی دیگر از مهمترین مواردی است که حتما بایستی در هنگام خرید این نوع کارت های ذخیره کننده به آن توجه داشته باشید! برای خرید خوب یک کارت حافظه SSD بهترین مدت زمان گارانتی با هر برند و مدلی که باشد، سه ساله است و کمتر از آن به لحاظ کارایی اصلا مقرون به صرفه نیست.

خصوصیات مقاومتی: در کنار مواردی نظیر ظرفیت، نوع رابط اتصال کننده، سرعت خواندن اطلاعات و همچنین برخورداری از گارانتی که بایستی به همه آن ها در هنگام خرید حافظه SSD توجه شود، فهمیدن موارد مقاومتی همچون ضد لرزش بودن، انتی شوک بودن، ضد خش بودن و همچنین ضد ضربه بودن نیز می تواند در امر تهیه یک کارت حافظه عصر امروزی تحت عنوان SSD بسیار حائز اهمیت باشد.

قیمت حافظه SSD: همانطور که در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم، قیمت حافظه SSD معمولا با توجه به میزان ظرفیت و نوع رابط و همچنین سرعت انتقال و خواندن اطلاعاتی که برای آن در نظر گرفته شده است، تعیین می شود؛ اما با این حال شما به عنوان یک خریدار باید به دنبال محصولی باشید که در راستای برطرف کردن نیازتان عمل کند و خیلی نباید وارد بازار رقابتی این نوع از کارت های حافظه که روز به روز نیز قیمت آن ها دستخوش تغییر و تحولات محسوسی می شود، خود را بیاندازید.

تا اینجا با چند نکته درباره انتخاب و خرید حافظه SSD آشنا شدیم. در ادامه لیستی از ۲۵ حافظه SSD ارزان، با کیفیت و محبوب در بازار ایران را برای شما آماده کرده ایم. همه این هارد ها از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار هستند. فراموش نکنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه هر آیتم، می توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری را درباره محصول به دست بیاورید.

متاسفانه در حال حاضر این محصول در سایت دیجی کالا موجود نیست. در صورت موجود شدن لیست آن ها در این قسمت قرار خواهد گرفت.

مراجعه به صفحه اصلی سایت دیجی کالا

امیدواریم این مطلب برای انتخاب حافظه SSD مناسب به شما کمک کرده باشد. اگر قصد خرید هارد اکسترنال را دارید، این مطلب را مشاهده کنید.راهنمای خرید بیشتر برای کالای دیجیتال در این لینک قابل مشاهده است. اگر سوالی دارید می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه آن را با ما در میان بگذارید.

مطلب قبلیراهنمای خرید پنکه ارزان، باکیفیت و زیبا به همراه قیمت
مطلب بعدی۲۵ مدل قالب کیک برتر و ارزان با خرید اینترنتی

یک دیدگاه

  1. به یه مورد دقت نکردین اونم اینکه ترجیحا ssd باید قاب فلزی باشه تا گرما رو بهتر دفع کنه! میدونم مساله گرما بیشتر توی هارد مطرح هست ولی بازم روی ssd ها هم اثرشو میزاره و عمرشو کم میکنه!

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here