تقریبا سه چهارم مردم دنیا از درد و ناراحتی های کمری رنج می برند که عمده دلیل آن نیز ماشینی شدن زندگی و نشستن های طولانی مدت و عدم فعالیت های سالم جسمانی در طول روز می باشد. این درد برای بعضی ها خفیف و برای بعضی ها شدید است و سبب می شود تا آنان به سمت و سوی استفاده از کمربند طبی یا همان بریس های پزشکی بروند.

برای استفاده از کمربند طبی که از جمله ابزارهای سلامتی متاسفانه پر فروش در کشورمان نیز می شود به دلیل سبک غلط زندگی ما ایرانی ها بایستی به یکسری نکات مهم توجه داشت که برای این منظور توصیه می کنیم با راهنمای خرید آنلاین لیست بیست تا انتهای این مطلب همراه باشید.

معرفی انواع مختلفی از بریس های کمری

مدل نرم: از کمربند طبی مدل نرم در جراحات کمری خفیف و یا اصلا اسپاسم های عضلانی این ناحیه از بدن بیمار استفاده می شود. افراد با بستن این مدل از کمربندها خیلی با محدودیت های حرکتی مواجه نیستند.

اما به هر حال باز باید مراعات کنند و از خم و راست شدن های ناگهانی خود تا حد امکان جلوگیری نمایند. ناگفته نماند که کمربندهای طبی مدل نرم و انعطاف پذیر از وزن کمتری به نسبت مدل های سخت و نیمه سخت برخوردار می باشد.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید گن لاغری

مدل نیمه سخت: مدل های نیمه سخت از کمربندهای طبی در حقیقت ترکیبی از مدل های نرم و سخت این قبیل از کالاهای پزشکی بحساب آورده می شوند. از این مدل کمربندها می توان برای جراحاتی نسبتا جدی تر نسبت به مورد قبل استفاده کرد.

مدل های نیمه سخت به لحاظ محدودیت حرکتی از مدل های سخت بهتر هستند و از مدل های نرم بدتر می باشند که با توجه به ساختار کمتر منعطف آنان یک امر کاملا بدیهی بحساب آورده می شود.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید پشتی طبی

مدل سخت: از این مدل کمربندهای طبی برای جراحات جدید وارد شده به ستون فقرات در پایین تنه و همچنین عضلات کمری استفاده می شود. معمولا این بریس های پزشکی دارای تعدادی لوله پلاستیکی و یا فلزی در زیر پوشش نرم خود می باشند تا به خوبی بر روی اندام شما قرار گیرند.

این مدل از کمربندها سبب حداکثر کاهش فشار بر روی ناحیه کمر و لگن شما می شوند و البته با جدیت تمام مانع از حرکت ناگهانی کمر شما به جناحین و همچنین خم شدن رو به جلو و عقب نیز می شوند و کلا محدودیت های حرکتی تان با این مدل از ابزارهای سلامتی و پزشکی بسیار بیشتر از دو نوع دیگر می باشد.

نکات مهم هنگام خرید کمربند طبی

انتخاب نوع

  • اولین نکته در خصوص خرید کمربند طبی توجه به نوع آن می باشد.
  • برای این منظور توصیه می کنیم به مطالعه بخش قبلی از همین مطلب بپردازید.
  • تا با سه نوع بریس طبی موجود در بازار بیش از پیش آشنایی پیدا نمایید.
  • البته یادتان باشد که تنها یک پزشک متخصص می تواند مشخص کند که شما برای التیام و کاهش درد و بازسازی عضلات کمر خود نیاز به چه نوع کمربند طبی دارید.

تعیین سایز مناسب

  • نکته دوم برای انتخاب کمربند طبی توجه به سایز و اندازه آن می باشد.
  • برای این منظور نیز بهتر است با یک پزشک مشورت نمایید.
  • با این حال اما باید بدانید که برای تهیه کردن یک بریس طبی حتما باید با توجه به سایز دور کمرتان اقدام نمایید.
  • البته امروزه اغلب این قبیل از محصولات سلامتی از برندهایی برای تنظیم اندازه خود برخوردار هستند که می توان به کمک آنان اندازه کمربند را درست مطابق اندازه ناحیه کمری و شکمی خود درآورید.
  • البته ناگفته نماند که در برخی موارد شما مجبور به استفاده از کمربندهای منحصر به خود می باشید که برای این منظور باید متناسب با ابعاد جسمانی تان برای شما کمربندی تولید گردد.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید شکم بند طبی

جنس کمربند

  • فاکتور مهم بعدی در انتخاب و خرید کمربند طبی توجه به جنس آن است.
  • برای این منظور شما می توانید با بریس های مختلفی در بازار مواجه شوید که از جنس نئوپرن، پارچه، الاستیک و … تولید شده اند.
  • یادتان باشد جنس کمربند شما از هر نوعی که باشد اولا باید از قابلیت شستشوی آسان برخوردار باشد.
  • و ثانیا سبب ایجاد حساسیت پوستی برایتان نگردد تا بتوانید در طول دوران درمان خود از آن به نحو احسن استفاده نمایید.

ویژگی های جانبی

  • برخی از کمربندهای طبی علاوه بر موارد فوق از ویژگی های جانبی دیگری نیز برخوردارند.
  • مثلا برخی از آن ها دارای تعدادی آهنربا در ساختار خود می باشند تا با استفاده از خاصیت مگنتی خود سبب افزایش جریان خون بهتر و بالاتر در ناحیه آسیب دیده شما شوند و بهبودی را برایتان زودتر حاصل نمایند.
  • برخی دیگر از قابلیت های ماساژوری برخوردارند و تعدادی نیز دارای شکافی باری قراردادن کمپرسورهای سرد و گرم در داخل خود می باشند.
  • تا بدین شکل شما عزیزان بتوانید در سریع ترین زمان ممکنه بازپروری عضلات کمری و لگنی خود را به دست آورید.

قیمت کمربند طبی

  • قیمت کمربند طبی با در نظر گرفتن تمامی موارد گفته شده در این مطلب مشخص می شود.
  • با این حال یادتان باشد که این نوع از کمربندها جزئی از ابزارهای سلامتی بحساب آورده می شوند؛ پس بهتر است که هیچگاه سر خود برای تهیه کردن آنان اقدام نکنید و همیشه نظر یک پزشک متخصص را در این خصوص جویا شوید.
  • ضمن اینکه یادتان باشد قطعا هر نوع بریس طبی را که پزشک برایتان با هر میزان درجه سختی تجویز کند، در چند روز اول کمی سبب ایجاد حس ناراحتی در پوشیدن آن برایتان خواهد شد که البته خیلی زود به آن عادت خواهید کرد و اصلا مسئله مهمی نیست.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید قوزبند طبی

در ادامه این مطلب از راهنمای خرید کمربند طبی توجه شما را به ۲۵ مدل برتر از این نوع محصولات جلب می نماییم. ناگفته نماند تمام این کمربندها از کیفیت قابل توجهی برخوردار هستند و دارای مناسب ترین قیمت نیز می باشند. شما عزیزان می توانید با مطالعه هر مورد به اطلاعات بیشتر در خصوص محصول انتخابی تان دست پیدا کنید.

متاسفانه در حال حاضر این محصول در سایت دیجی کالا موجود نیست. در صورت موجود شدن لیست آن ها در این قسمت قرار خواهد گرفت.

مراجعه به صفحه اصلی سایت دیجی کالا

ضمن تشکر و امیدواری از مفید بودن این مطلب در راستای انتخاب و خرید شما، خواندن راهنمای خرید پد افزایش قد و خرید زانوبند طبی را نیز به شما توصیه می کنیم. شما مخاطبان عزیز می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه هر نوع سوال و نظر خود را با تیم پشتیبانی لیست بیست در میان بگذارید.

مطلب قبلی۲۵ مدل تلمبه دستی سبک و باکیفیت با خرید اینترنتی
مطلب بعدیراهنمای انتخاب قفل هوشمند خانگی و صنعتی با خرید اینترنتی

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here