حتما تاکنون شنیده اید که خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا می رود، دیوار کج! این ضرب المثل معانی و مفاهیم عمیق زیادی را در بر می گیرد که شاید سطحی ترین معنا و مفهوم آن اشاره به کج بودن زمینه یا همان بیس کاری هر معمار و مهندس ساختمانی باشد؛ امروزه تراز کردن سطحی که قرار است بر روی آن کار کنیم تنها محدود به دنیای ساختمان سازی نیست و در هر عرصه صنعتی توجه به این موضوع بسیار حائز اهمیت است. ترازها انواع و اقسام مختلفی دارند که مدرن ترین آن ها از نوع لیزری در ساختار فنی خود بهره مند می باشد. برای خرید تراز لیزری بهتر است تا انتهای این مطلب با لیست بیست همراه باشید تا با نکات جالب توجهی در این خصوص آشنایی پیدا نمایید.

معرفی انواع مختلفی از ترازهای لیزری

مدل خود تراز

  • این مدل از ترازهای لیرزی رایج ترین نوع در بازار فروش این قبیل از محصولات هستند.
  • دستگاه هایی که بصورت خود تراز طراحی و تولید شده اند، در نقطه ای ثابت در محیط کار مدنظر کاربر قرار داده می شوند و سپس با بهره گیری از سنسورهای خود اقدام به تراز کردن خط دستگاه کرده و همه چیز را برایتان بصورت خودکار مهیا می سازند.
  • تنها عیب این مدل از دستگاه ها افزایش مصرف باتری آن ها به دلیل اتوماتیک بودن سیستمشان است.
  • در ضمن فراموش نکنید که اغلب ترازهای لیزری خود تراز دارای سنسور تشخیص زاویه می باشند که در صورت کج بودن پایه نگهدارنده خود، لیزر خود را بصورت چشمک زن درآورده تا کاربر متوجه ناهموار بودن سطح قرار داده شده دستگاه بر روی آن شود.

مدل تراز دستی

  • این مدل از محصولات به نسبت نوع قبلی از قدمت بیشتری در بازار برخوردار هستند.
  • خریداران این مدل از ترازها بایستی با استفاده از ترازهای حبابی شکل موجود بر روی این مدل از دستگاه ها اقدام به تنظیم کردن و تراز کردن آنان نمایند.
  • از جمله معایب استفاده از این مدل محصولات، وقت گیر بودن تراز کردن دستگاه و همچنین عدم ثبات تراز باقی ماندن آن بر روی سطوح است.
  • از ترازهای دستی نمی توان برای انجام پروژه های کلان و بزرگ استفاده کرد؛ زیرا درصد خطای آنان می تواند در انتهای کارتان یک فاجعه بزرگ را برایتان به ارمغان آورد!
  • عمدتا نصابان دکور و طراحان دکوراسیون های فضاهای داخلی مشتری پروپاقرص این مدل از محصولات هستند.

ناگفته نماند برای هر دو نوع این ترازهای لیزری می توان انواع و اقسام مختلفی را نام برد که تنها مدل های خطی و نقطه ای در هر یک از آنان مشترک هستند.

نکات مهم هنگام خرید تراز لیزری

انتخاب نوع

اولین گام در خصوص خرید تراز لیزری توجه به نوع آن است که برای این منظور شما خریداران عزیز می بایست یکی از مدل های دستی و یا خود تراز را برای انجام کارتان انتخاب کرده و سپس یک کدام از محصولات قرار گرفته در طبقه آنان را خریداری نمایید.

نوع لیزر

دومین مورد در انتخاب تراز لیزری مربوط به نوع لیزر آن می شود. همانطور که می دانید لیزرها دارای انواع و اقسام مختلفی هستند که برخی از آن ها کاملا ایمن و بی خطر اما برخی از آنان نیز بسیار پرخطر چه برای چشم و چه برای پوست ما انسان ها هستند؛ به همین سبب بهتر است در هنگام خریدتان حتما به نوع لیزر به کار رفته در دستگاه انتخابی تان و شناسایی قدرت و کلاس آن بپردازید.

رنگ و درخشندگی نور دستگاه

شرط استفاده از دستگاه های تراز لیزری وجود نور لیزر درخشان و قوی می باشد. بطور کلی ما در بازار کشومان در خصوص این نوع از دستگاه ها با دو نوع تراز مواجه هستیم که یکی ترازهایی با نور قرمز رنگ است که عموما در پروژه های کوچک و محدود مورد استفاده قرار داده می شوند و دیگری ترازهایی با نور سبز رنگ می باشند که هم از قیمت به مراتب بیشتری به نسبت مدل قبلی برخوردارند و هم از قدرت بیشتر و یقینا از مصرف باتری بالاتری نیز بهره می برند.

کلید قفل کن تراز

همانطور که از نام این قابلیت نیز مشخص است، کلیدی است که سبب قفل شدن تراز ایجاد شده بر روی سطح مورد نظرتان می شود. یادتان باشد چنانچه دستگاه انتخابی شما فاقد این امکان باشد، ممکن است در هر لحظه و با هر تکانی خط تراز خود را تغییر دهد.

تجهیزات همراه تراز

از دیگر فاکتورهای اساسی در انتخاب تراز لیزری توجه به مجموعه وسایلی است که معمولا باید در کنار این مدل از ترازها به شما خریداران عزیز نیز عرضه شود. منظورمان بطور دقیقتر وجود کیف حمل، پایه نگهدارنده محصول و همچنین عینک مخصوصی است که باعث عدم آسیب رسیدن به چشمان شما بر اثر تابش نور لیزر می شود.

دقت خط تراز

پیشنهاد می کنیم در این زمینه به دنبال خرید محصولاتی باشید که دقت عملکرد آنان بیش از سایر مدل های موجود در بازار باشد. دستگاه هایی که از دقت خط تراز بالایی برخوردارند یقینا از کیفیت و نهایتا قیمت بیشتری نیز دارا هستند.

روشن و خاموش کردن رسیور

بد نیست اگر تراز لیزری شما از این قابلیت نیز برخوردار باشد. دکمه خاموش و روشن کردن رسیور یا همان Rx-Ready سبب می شود تا بتوانید از تراز خود در مسافت های طولانی تری استفاده نمایید و با زدن این دکمه، دستگاه خط لیزر تراز خود را به نقاط دورتری برایتان بفرستد. بیشتر برای انجام کار در محیط ها و پروژه های بزرگ نیاز به استفاده از این قابلیت ترازها پیدا خواهید کرد.

زاویه انجام تراز

در هنگام انتخاب و خرید تراز لیزری مورد نظر خود به این قابلیت و همچنین میزان زوایایی که دستگاه شما از قابلیت ساپورت و پشتیبانی آن بر می آید نیز گوشه چشمی داشته باشید. همانطور که می دانید ترازهای لیزری می توانند در زوایایی از ۳۰ الی ۳۶۰ درجه برای شما عملیات تراز را انجام دهند.

بازه اندازه گیری

این فاکتور در حقیقت بیان کننده بُرد مسافتی است که تراز لیزری تان می تواند برایتان کارآمد باشد. هرچه که عدد نوشته شده در جلوی این ویژگی دستگاهتان بیشتر باشد، شما نیز می توانید از آن برای محیط های بزرگتری استفاده نمایید.

توجه به دمای محیط کار

دمای محیط کار متاسفانه از جمله نکاتی است که اغلب خریداران تراز لیزری به آن هیچ توجهی ندارند؛ بنابراین بهتر است از این مورد نیز در هنگام انتخابتان غافل نشده و سعی کنید به سراغ خرید دستگاه هایی بروید که از سازگاری مطلوبی با دمای محیط کاری شما عزیزان برخوردار باشد. فراموش نکنید که پروسه تراز کردن به همه چیز و همه کَس مربوط است!

میزان مصرف باتری

به باتری به کار رفته در ساختار دستگاه و همچنین ظرفیت آن نیز توجه لازم را داشته باشید؛ هرچه که ظرفیت باتری محصول انتخابی تان بیشتر باشد، شما نیز می توانید از آن در مدت زمان بیشتری استفاده نمایید. البته توجه داشته باشید که قدرت و نوع لیزر به کار رفته در ساختار دستگاه از جمله عوامل تاثیرگذار در میزان مصرف باتری آن ها بشمار می رود.

نحوه نصب و استفاده

به قابلیت نصب آسان و امکان تنظیم زاویه تراز از سوی دستگاه نیز توجه لازم را داشته باشید؛ زیرا برخی از دستگاه های موجود در بازار تنها دارای قابلیت اتصال مغناطیسی یا آهنربایی آن هم بصورت ثابت بوده و امکان تنظیم را در پروژه کاری شما ندارند.

کیف حمل محصول

حتما به همراه داشتن یک کیف مخصوص حمل در کنار تراز لیزری خود اهمیت دهید و یا در صورت عدم وجود چنین محفظه نگهدارنده ای هرچه سریعتر برای دستگاه خود یک کیف مستحکم و بادوام را خریداری نمایید. کیف حمل تراز لیزری سبب می شود تا دستگاه شما از گرد و غبار محیط مصرفی، فشار و ضربه مصون باقی بماند و حمل و جا به جایی آن نیز برایتان بسیار آسان شود.

قیمت تراز لیزری

تمام نکات گفته شده در این مطلب از جمله عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت تراز لیزری بحساب می آیند. با این حال فراموش نکنید که در وهله اول انتخاب نوع و در وهله دوم عمده توجه شما بایستی به نوع لیزر و قدرت آن در ساختار داخلی دستگاهتان باشد تا بتوانید از محصول مورد نظرتان در شرایط مختلف مکانی و با نورهای مختلف محیطی استفاده کنید.

بهترین مدل‌های تراز لیزری

در ادامه این مطلب از راهنمای خرید تراز لیزری توجه شما را به مدلهای برتر از این نوع محصولات جلب می نماییم. ناگفته نماند تمام این ترازهای لیزری از کیفیت قابل توجهی برخوردار هستند و دارای مناسب ترین قیمت نیز می باشند. شما عزیزان می توانید با مطالعه هر مورد به اطلاعات بیشتر در خصوص محصول انتخابی تان دست پیدا کنید.

1تراز لیزری رونیکس مدل RH-9500

تراز لیزری رونیکس مدل RH-9500

رونیکس Ronix یک شرکت و برند ایرانی است که تنها با ۱۰ سال سابقه در زمینه تولید انواع ابزار آلات دستی، بُرشی، بادی، باغبانی، جوشکاری و … پیشرفت قابل توجهی داشته است.

برند رونیکس در بیش از ۴۸ کشور از جمله آلمان، اسپانیا، چین، تایوان و … به ثبت و مرحله تولید رسیده است، هریک از کشورها نوع خاصی از محصولات این برند ایرانی را تولید می‌کنند.

تراز لیزری مدل RH-9500 یکی از صدها محصول برند رونیکس است که دارای ابعادی کوچک و وزنی سبک است، به آسانی حمل و در محیط‌های مختلف کاری، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این دستگاه با بُرد ۴۲۹۹۱ متر و دقت ۲.۵ میلی‌متر، گزینه‌ای عالی و مناسب برای پروژه‌هایی است که نیاز به اندازه‌گیری دقیق دارند.

با دو خط لیزری، امکان تراز کردن در دو جهت را به صورت همزمان برای کاربران فراهم می‌آورد و با کلاس لیزر ۲ ایمنی استفاده را تضمین می‌کند.

همراه با این دستگاه اندازه‌گیری، یک کیف حمل ضد ضربه، سه عدد باتری سایز AA، پایه آهن‌ربایی و گیره دیواری نیز به مشتریان عرضه می‌شود تا بتوانند در شرایط مختلف کار را به خوبی به سرانجام برسانند.

البته نباید وجود سیستم آلارم صوتی این وسیله را که برای نشان دادن نا ترازی تعبیه شده و کار با دستگاه را برای کاربران تسهیل می‌کند، فراموش کرد.

مزایا:

  • دقت بالا
  • کیفیت ساخت مناسب
  • بدنه مقاوم و کیف حمل ضد ضربه
  • نور لیزر قدرتمند
  • استفاده و کاربری آسان
  • آلارم صوتی در صورت نا ترازی
  • پایه مگنتی برای نصب آسان
  • قیمت مناسب

معایب:

  • دامنه خود ترازی محدود

محصولات برندِ رونیکس از جمله تراز لیزری مدل RH-9500، با ویژگی‌هایی مانند دقت بالا، نور قوی، کاربری آسان و سایر مزایایی که برای آن احصاء شد، وسیله‌ای عالی و کاربردی برای کاربران حوزه فنی و حرفه‌ای محسوب می‌گردد.

قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

2تراز لیزری ماکوتا مدل ۴D16WF

تراز لیزری ماکوتا مدل 4D16WF

تراز لیزری ماکوتا مدل ۴D16WF محصولی است که به سفارش روسیه و توسط کشور چین تولید می‌شود، با بهره‌گیری از فناوری نوین چهار بعدی و محورهای ۳۶۰ درجه‌ای، برای انجام کارهای ساختمانی بسیار دقیق و بی‌نظیر است.

تراز لیزری Makota با قابلیت کنترل از راه دور و نور لیزر سبز روشن، کاربری و استفاده آسان و دقیق را در هر شرایط نوری برای افراد تضمین می‌کند.

در صورت جابه‌جایی و تکان خوردن، سیستم هشدار دهنده این دستگاه فعال می‌شود تا خطای احتمالی برطرف و ثبات کار به شکل مطمئنی تضمین شود.

لوازم جانبی کاملی که همراه این وسیله دقیق اندازه گیری هست مانند پایه‌های مختلف و مگنت دیواری، به استفاده کننده اجازه می‌دهد که تراز را در محیط‌های متنوع و مختلف به کار ببرد.

دو باطری قابل شارژ ۴.۲ ولتی همراه این دستگاه است که ۴۰۰ دقیقه کار مداوم را بدون نیاز به تعویض باطری فراهم می‌کند.

ابعاد ۳۰x30x14 سانتی‌متر و وزن ۲.۵ کیلوگرم، این تراز لیزری را برای استفاده‌های حرفه‌ای مناسب ساخته است ضمن این‌که با دقت ۱ میلی‌متر در ۵ متر، کیفیت و حساسیت کار بالا می‌رود.

مزایا:

  • دقت بالا
  • کنترل از راه دور
  • نور لیزر سبز روشن
  • امکان استفاده در محیط‌های روشن و تاریک
  • دارای سیستم هشدار دهنده
  • لوازم جانبی مناسب
  • باطری قابل شارژ با عمر طولانی
  • قابلیت نمایش خطوط لیزری افقی و عمودی

معایب:

  • قیمت نسبتاً بالا

تراز لیزری ماکوتا مدل ۴D16WF یک ابزار دقیق برای اندازه‌گیری در امور ساخت و ساز و کارهای فنی و مهندسی است که با ویژگی‌های پیشرفته و کاربردی خود، انتخابی ایده‌آل برای متخصصانی است که به دنبال دقت و کیفیت در کارهای ساختمانی هستند.

تراز Makota با توجه به قابلیت‌های فراوان و همین طور لوازم جانبی کامل که شرایط کار و استفاده از آن را تسهیل می‌کنند، می‌تواند به افزایش کارایی و رضایت مشتریان کمک کند.

قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

3تراز لیزری ماکیتا نور سبز مدل ۱۶ لاین کد ۱۶-۳۶۰ ۴D Hard Box

تراز لیزری ماکیتا نور سبز مدل 16 لاین کد 16-360 4D Hard Box

ماکیتا Makita یک شرکت تولید کننده مشهور در جهان است که به وسیله شخصی به نام ماسابورو ماکیتا در سال ۱۹۱۵ با هدف فروش و تعمیر ابزارهای برقی در ژاپن تاسیس شد که بعد از سال‌ها تلاش، در سال ۱۹۵۸ موفق به ساختِ و عرضه اولین ابزار آلات برقی و الکتریکی شد.

از سال ۱۹۷۰ بخش بزرگی از بازار ابزار آلات دنیا را در اختیار گرفت. امروزه کشورهای مختلفی از جمله آلمان، آمریکا، انگلستان، بلژیک، سنگاپور، اتریش، چین، برزیل، رومانی و تایلند از شُرکا و سهام‌داران Makita هستند.

تراز لیزری ماکیتا با نور سبز یکی از ساخته‌های این برندِ خوش‌نامِ ژاپنی است، ابزاری که با استفاده از فناوری پیشرفته، دقت و کارایی بالایی را در اندازه‌گیری‌های ساختمانی و صنعتی از خود به نمایش می‌گذارد.

نور سبز این دستگاه که تا چهار برابر روشن‌تر از لیزرهای قرمز است، امکان دید بهتری را در محیط‌های روشن و فضای باز ایجاد می‌کند.

با داشتن ۱۶ خط و ۴ نقطه لیزری، قادر است چهار مربع کامل ۳۶۰ درجه را ایجاد نماید که این توانمندی، تراز را برای کاربردهای متنوع و دقیق مناسب می‌سازد.

صفحه لمسی دیجیتالی آن، به کاربران اجازه می‌دهد که تنظیمات دستگاه را به راحتی و متناسب با نیاز خود، انجام دهند. باکس محکم و زیبایی که دستگاه در آن قرار دارد، حمل و نقلش را آسان و در عین حال ایمن می‌کند.

کنترل از راه دور و قابلیت کالیبراسیون یا واسنجی دقیق ( تعیین صحت وسیله اندازه‌گیری در مطابقت با مرجع تایید شده) شرایطی را به وجود می‌آورد که شما بتوانید کار را با دقت بالا و حتی در فواصل دور و شرایط نوری متفاوت، انجام دهید.

مزایا:

  • نور سبز با وضوح بالا
  • دقت فوق‌العاده
  • قابلیت نمایش ۱۶ خط و ۴ نقطه لیزری
  • صفحه لمسی دیجیتال برای تنظیمات آسان
  • باکس حمل محکم و زیبا
  • کنترل از راه دور برای کالیبراسیون و تنظیمات دقیق
  • مقاومت در برابر رطوبت و گردوغبار با استاندارد IP54

معایب:

  • قیمت نسبتاً بالا

در نهایت باید گفت، تراز لیزری ماکیتا نور سبز مدل ۱۶ لاین کد ۱۶-۳۶۰ ۴D Hard Box که ساخته‌ی یک شرکت و برند معروف است، با ویژگی‌ها و خصوصیات پیشرفته و دقت بالایی که همراه خود دارد، می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای اهل فن و متخصصانی باشد که هدف‌شان دسترسی به ابزاری قابل اعتماد و در عین حال دقیق است.

گرچه قیمت این دستگاهِ دقیقِ اندازه‌گیری قدری بالاست اما امکانات و کیفیت آن به قدری هست که قیمتش را به حاشیه ببرد.

پس با نگاه ویژه به کیفیت ساخت و عملکرد عالی این دستگاه، حتماً آن را به عنوان وسیله‌ای ارزشمند برای پروژه‌‌های مختلف در نظر بگیرید.

قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

4تراز لیزری میلواکی مدل ۴ بعدی نور سبز کدHR3052 4D 16 Lines Box

تراز لیزری میلواکی مدل 4 بعدی نور سبز کدHR3052 4D 16 Lines Box

میلواکی الکتریک تولز Milwauki Electric Tools یک شرکت آمریکایی فعال در عرصه تولید و فروش ابزارهای برقی است که شهرت جهانی دارد. این کمپانی در سال ۱۹۲۴ توسط ای اچ پترسون در آمریکا تاسیس شد.

ابزار آلات کیفی و کاربردی این برند، طیف وسیعی از نیازِ کاربران را پوشش می‌دهد. این شرکت آمریکایی امروزه به عنوان یکی از برندهای تولید تجهیزات صنعتی در دنیا مطرح است.

تراز لیزری میلواکی با نور سبز و مدل چهار بعدی در واقع یکی از محصولات این شرکتِ آمریکایی است که با استفاده از فناوری پیشرفته، دقت و کارایی بالایی را در اندازه‌گیری‌های صنعتی به نمایش می‌گذارد.

اندازه و ابعاد این دستگاه ۱۳x10x10 سانتی‌متر و وزنش ۰.۷ کیلوگرم است که این ویژگی‌ها، تراز را برای استفاده در فضاهای مختلف آماده می‌کند.

بُرد ۶۰ متری و ۱۶ خط لیزری که چهار مربع کامل ۳۶۰ درجه را تشکیل می‌دهند، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گسترده‌ای را برای این سیستم سنجشِ اندازه ایجاد می‌کند.

این را هم بدانید که نور سبز این دستگاه که تا چهار برابر روشن‌تر از لیزرهای قرمز است، شرایط را برای دید بهتر در محیط‌های با نور طبیعی، فراهم می‌کند.

صفحه لمسی دیجیتال، باکس محکم و زیبا، کنترل کالیبراسیون ( مطابقت با استاندارد) و همین طور خطوط، از راه دور با ریموت، دقت ۰.۳ میلی‌متر بر متر، از جمله ویژگی‌های برجسته‌ای هستند که این محصول حائز آن‌هاست.

مزایا:

  • نور سبز تا چهار برابر روشن‌تر از لیزرهای قرمز
  • دقت اندازه‌گیری ۰.۳ میلی‌متر بر متر
  • نمایش خط و نقطه، قفل تراز، و قابلیت نصب روی پایه
  • تنظیمات و کالیبراسیون با ریموت
  • استاندارد IP54 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار

معایب:

  • قیمت نسبتاً بالا

بارها گفته شده که قیمت بالای یک محصول را نمی‌توان به عنوانِ نقطه ضعف و عیب آن تلقی کرد بلکه بر عکس، باید آن را از نقاط قوت به حساب آورد.

پس قیمت نسبتاً گرانِ تراز لیزری میلواکی مدل HR3052 4D دلیلی بر این مدعاست چرا که این تراز وسیله‌ای است که با تکنولوژی پیشرفته و دقت بالا، قادر است نیازهای اندازه‌گیری دقیق در صنعت را برآورده کند.

همان‌طور که اشاره شد، کیفیت ساخت، دقت، و قابلیت‌های متعدد، این تراز لیزری را به گزینه‌ای ارزشمند برای اهل حرفه و فن تبدیل کرده است.

این دستگاه طوری ساخته شده که برای کار در شرایط مختلف محیطی از جمله فضای باز و داخلی، بسیار مناسب است و می‌تواند به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت در نظر گرفته شود.

قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

5تراز لیزری مستک مدل T02

تراز لیزری مستک مدل T02

شرکت مَستِک Mastech برندی معتبر و صاحب نام چینی است که در زمینه ساخت ابزار آلات اندازه گیری دقیق فعالیت می‌کند. این شرکت اقدام به تولید محصولات الکترونیک، صنعت صدا و نور، سنجش حرارت، اپتیک، دوربین‌های تصویری، تراز لیزری و … می‌نماید.

در واقع تراز لیزری مدل T02 محصولی پیشرفته از شرکت شنزن مستک تولز است که با بیش از یک دهه تجربه در زمینه تولید بزار دقیق، به عنوان یکی از برترین‌ها در صنعت شناخته می‌شود.

این دستگاه به کمک نور لیزری قدرتمند و همین‌طور دقت بالایی که در انجام کارها دارد، یک وسیله کاربردی ایده‌آل در پروژه‌های مختلف اندازه‌گیری به حساب می‌آید.

با برد ۲۰ متری و دقت ۰.۳ میلی‌متر، این توان را دارد که به ابزاری کاربردی برای امور حرفه‌ای تبدیل شود.

این مدل با ویژگی‌هایی نظیر مقاومت در برابر رطوبت، گرد و غبار، قابلیت قفل کردن تراز برای اندازه‌گیری‌های دقیق و هم‌چنین امکان نصب آسان بر روی سه‌پایه، می‌تواند یک انتخاب مطمئن برای متخصصان حوزه‌های فنی و مهندسی به حساب آید‌.

خودترازی اتوماتیک تا ۴ درجه، وزن سبک و قابلیت حمل آسان، از این وسیله یک ابزار کاربردی و قابل استفاده در محیط‌های مختلف، ساخته است.

مزایا:

  • دقت بالا
  • برد لیزری تا ۳۰ متر
  • پایه آهن‌ربایی قوی برای نصب ثابت
  • مقاومت در برابر شرایط محیطی مانند رطوبت و گرد و غبار
  • قابلیت‌های خودترازی و قفل تراز
  • دارای گواهینامه‌های استاندارد بین‌المللی CE، FCC و ROHS

معایب:

  • فاقد لیزر نقطه‌ای برای اندازه‌گیری‌های دقیق

تراز لیزری مستک مدل T02 ویژگی‌های فنی برجسته، مفید و کاربردی زیادی دارد که با وجودِ آن‌ها می‌تواند دستیاری توانمند و قابل اطمینان برای اشخاص متخصصی باشد که در پی ترازی کاربردی برای انداره‌گیری‌های دقیق خود هستند.

گرچه برای برخی کارها نیاز به اندازه‌گیری نقطه‌ای می‌باشد و ممکن است به تجهیزات تکمیلی احتیاج باشد ولی باز در مجموع، این محصول با توجه به قیمت و کیفیتی که ارائه می‌دهد، ارزش خرید و استفاده را دارد.

قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

6تراز لیزری صنعتی باس مدل LIFE_STYLE کد سه پایه

تراز لیزری صنعتی باس مدل LIFE_STYLE کد سه پایه

باس Boss در واقع یک برند چینی است که بیشتر محصولاتش را به سفارش اروپا، روسیه و ایران تولید می‌کند. قیمت و کیفیت مناسب، وسایل این شرکت چینی را به ابزاری پرفروش در ایران تبدیل کرده است. Boss در واقع عرضه کننده ابزارهای خانگی و نیمه صنعتی است.

تراز لیزری مدل LIFE_STYLE از جمله محصولات فنی، مهندسی و ساختمانی شرکت باس است که از یک طراحی چهار بعدی و قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه بهره می‌برد.

ابزاری پیشرفته که برای اندازه‌گیری دقیق، بسیار کارآمد است. در حقیقت با نور لیزر سبز و هم‌چنین قابلیت خودترازی در کمتر از ۱۵ ثانیه، استفاده آسان و سریع را برای طرفدارانش تضمین می‌کند.

علاوه بر همه این‌ها، به کمک ریموت می‌توان شدت نور و خطوط لیزری دستگاه را تنظیم کرد تا کار با آن، در شرایط مختلف نوری امکان پذیر باشد.

این تراز لیزری دارای دو باتری لیتیوم یونی قابل شارژ و سه نوع پایه متفاوت است تا بتواند برای انواع کاربردها مناسب باشد. داشتن پایه آهن‌ربایی و قابلیت تغییر جهت، باعث می‌شود که دستگاه، انعطاف‌پذیری بالایی در محیط‌های مختلف کاری داشته باشد.

البته نباید از کیف حمل محکم و متعلقات کامل این تراز که شامل عینک مخصوص لیزر و پایه مگنتی دیواری که امنیت و سهولت جابه‌جایی را تضمین می‌کند، غافل شد.

مزایا:

  • قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه
  • نور لیزر سبز با امکان تنظیم شدت
  • سیستم خودتراز سریع
  • دارای ریموت کنترل
  • سه نوع پایه متفاوت برای استفاده‌های گوناگون
  • دقت بالا در اندازه‌گیری (۰.۰۵ متر)
  • کیف حمل محکم و متعلقات کامل

معایب:

  • قیمت نسبتاً بالا

با توجه به آنچه که در موردِ نقاط قوت و توانایی‌های تراز لیزری باس مدل LIFE_STYLE گفته شد، قطعاً شما هم تصدیق خواهید کرد که ویژگی‌های پیشرفته و کاربردی این دستگاه به گونه‌ای هستند که بتوانند نظر اهل فن را به سوی انتخاب و خرید این مدل تراز لیزری جلب نمایند.

مطمئن باشید شما دوستانی که در حوزه ساخت کابینت و یا در سایر حِرَف مرتبط با سنجش دقیق، مشغول کارید، با انتخاب این دستگاه، کارِ هوشمندانه‌ای را تجربه خواهید کرد.

قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

7تراز لیزری کنزاکس مدل KLL-2180

تراز لیزری کنزاکس مدل KLL-2180

تراز لیزری کنزاکس مدل KLL-2180 محصولی از برندِ ایرانی Kenzax است که در حوزه ساختِ ابزار آلات صنعتی فعال است، بخشی از محصولات کنزاکس در چین تولید و در ایران مونتاژ و بسته‌بندی می‌شوند.

بُرد این تراز ۱۰ متر است که تا ۴۰ متر هم قابل افزایش است، دارای نشانگر مخصوص بوده تا ابزاری دقیق و کارآمد برای پروژه‌های ساختمانی باشد.

این دستگاه با لیزر سبز کلاس II، دیدی عالی در فضاهای داخلی ایجاد می‌کند و با بدنه‌ای ارگونومیک و روکش نرم، استفاده راحتی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

ضمن این‌که مجهز به سیستم پاندولی هوشمند برای تراز خودکار با دقت بالاست. این محصول با ابعادی معادل ۱۴×۹×۱۳ سانتی‌متر و وزنی برابر با ۰.۶۵۰ کیلوگرم، گزینه‌ای عالی برای استفاده‌های متنوع به شمار می‌رود.

پایه آهن‌ربایی و چندکاره این تراز، شرایط لازم را برای نصب آسان آن بر روی سطوح فلزی فراهم می‌کند، یک کیف برزنتی هم برای حمل و نقل آسان این محصول طراحی و پیش بینی شده است.

دو باتری قلمی به عنوانِ منبع انرژی، کارِ راه‌اندازی این سیستم را به عهده دارند و صد البته درجه حفاظت IP55 از آن در برابر نفوذ آب و گرد و غبار محافظت می‌کند.

مزایا:

  • پایه آهن‌ربایی چندکاره
  • کاربری و استفاده آسان
  • قدرت و برد نور مناسب
  • نور سبز با دید عالی
  • استفاده از دو باتری قلمی
  • ضخامت خط لیزر یکنواخت
  • دقت بالا
  • مقاومت در برابر شرایط مختلف

معایب:

  • عدم خاموش شدن خودکار
  • محدودیت در چرخش ۳۶۰ درجه

تراز لیزری کنزاکس مدل KLL-2180 از ویژگی‌های زیادی برخوردار است که هر یک از آن‌ها می‌توانند دلیلی برای انتخاب این محصول سنجش اندازه باشند.

ویژگی‌هایی مانند نور سبز قوی، پایه آهن‌ربایی، سیستم تراز خودکار، مقرون‌به‌صرفه و … که همگی در کنار هم می‌توانند محصول را به انتخابی هوشمندانه برای کاربران حرفه‌ای و تازه‌کار تبدیل نمایند.

گرچه چند عیب کوچک برای آن لحاظ شده است ولی در مجموع، کیفیت و عملکرد آن در مقایسه با قیمتش، به صرفه و رضایت‌بخش است.

قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

8تراز لیزری دیوالت مدل DW088K-XJ

تراز لیزری دیوالت مدل DW088K-XJ

شاید بدانید که دیوالت یک برند آمریکایی فعال در زمینه تولید ابزار برقی و دستی است، شرکت Dewalt در سال ۱۹۲۴ به وسیله شخصی به نام ریموند دیوالت تاسیس شد که مراحل رشد و توسعه را یکی پس از دیگری طی نمود.

در سال ۲۰۰۲ خط تولید خود را به کشورهای ژاپن، کره جنوبی، چین، تایلند و مکزیک منتقل کرد. امروزه این این برندِ معتبر، ابزار آلات صنعتی و دستی با کیفیت خود را روانه بازارهای جهانی می‌کند.

پس از این مقدمه به معرفی یکی از محصولات این کمپانی یعنی تراز لیزری دیوالت مدل DW088K-XJ می‌پردازیم. ابعاد کوچک و جمع و جور به انضمام وزنِ ۴۸۰ گرمی، این تراز را برای استفاده آسان و حمل راحت مناسب ساخته است.

دارای دو خط و یک نقطه لیزری است که برای انجام دقیق کارهای ترازبندی بسیار مفید می‌باشد. بُرد لیزر این دستگاه تا ۱۰ متر و دقتش ۰.۳ میلی‌متر است که این خصوصیات، تراز را برای کارهای حرفه‌ای ایده‌آل می‌سازد.

سه باتری قلمی کارِ شارژ این وسیله را انجام می‌دهند، ضمن این‌که ویژگی‌های دیگری نظیر سیستم تراز خودکار، قابلیت نصب روی پایه و نمایش خطوط لیزر افقی و عمودی، این دستگاه را بی بدیل ساخته است.

گفتنی است که لیزر Class 2 به کار رفته در این دستگاه، امنیت و کارایی بالایی را برای آن ایجاد نموده است.

مزایا:

  • دقت بالا
  • برند معتبر و شناخته شده
  • دارای گیره و آهن‌ربای اتصال
  • امکان استفاده با باتری
  • برد مناسب
  • نور لیزر قوی
  • کیفیت بالای کیف حمل

معایب:

  • قیمت نسبتاً بالا

تراز لیزری دیوالت DW088K-XJ جامع ویژگی‌های بی نظیر، برجسته و مناسبی است که مجموع آن‌ها، این دستگاه اندازه‌گیری را به گزینه‌ای مناسب برای کاربران حرفه‌ای تبدیل نموده است.

قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

9تراز لیزری کنزاکس مدل KLL-3333

تراز لیزری کنزاکس مدل KLL-3333

تراز لیزری کنزاکس مدل KLL-3333 که به عنوانِ یک برندِ ایرانی مطرح است دارای ابعادی برابر با ۱۵x10x20 سانتی‌متر و وزنی مساوی با ۱ کیلوگرم می‌باشد که می‌تواند نقشِ یک ابزار دقیق و کاربردی برای انجام کارهای ساختمانی و صنعتی را به خوبی ایفای نماید.

بُردی ۳۰ متری و سه خط و نقطه لیزری، قابلیتی را برای این دستگاه به وجود می‌آورد که به واسطه آن‌ها می‌تواند ترازهای دقیق در فضاهای مختلف را اندازه‌گیری کند.

باتری لیتیومی ۷.۲ ولتی استفاده شده در این تراز لیزری، می‌تواند به مدت طولانی‌ و بدون نیاز به تعویض مکرر، به کار خود ادامه دهد.

تراز لیزری Kenzax به کمک نور سبز رنگ کلاس ۲، دید بهتری را در محیط‌های مختلف به نمایش می‌گذارد.

سیستم تراز خودکار، قابلیت خاموش شدن اتوماتیک، قفل تراز و نمایش خط لیزر افقی و عمودی از دیگر امکانات این محصول است که آن را شاخص و برجسته می‌کند.

اقلامی که این دستگاه را همراهی می‌کنند عبارتند از کیف حمل BMC ضد ضربه، باتری لیتیومی، گیره مغناطیسی، پایه مخصوص نصب و عینک مخصوص لیزر. ضمن این‌که نشانگر هدف و باتری‌های قلمی آلکالاین(قلیایی) کاربری آن را در شرایط مختلف تسهیل می‌کند.

مزایا:

  • کیفیت ساخت بالا
  • باتری شارژی با امکان استفاده از باتری قلمی
  • بدنه ضد ضربه
  • دقت و برد بالای لیزر
  • نور لیزر سبز برای دید بهتر
  • پایه مغناطیسی و پایه دیواری قابل تنظیم
  • کارکرد آسان

معایب:

  • پایه مغناطیسی با چسبندگی کم

در مجموع می‌توان تراز لیزری کنزاکس مدل KLL-3333 را با ویژگی‌های منحصر به فرد و کاربردی خوب، گزینه‌ای مناسب برای کاربران حرفه‌ای محسوب کرد.

قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

10تراز لیزری دیوالت مدل DCE089D1G

تراز لیزری دیوالت مدل DCE089D1G

تراز لیزری دیوالت مدل DCE089D1G یک ابزار پیشرفته و دقیق آمریکایی برای کاربردهای حرفه‌ای است. در واقع Dewalt با بهره‌گیری از فناوری لیزر سبز ۳×۳۶۰ درجه، قابلیت ارائه خطوط تراز دقیق در سه بعد را دارد.

وجود سیستم تراز خودکار در این دستگاه به کاربر اطمینان می‌دهد که بدون نگرانی از خطاهای انسانی، به نتایج دقیق و قابل اعتمادی دست یابد.

این محصول با داشتن آونگ مغناطیسی میرا شده و کلاس حفاظتی IP 65، در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است و برای استفاده در شرایط سخت کارگاهی مناسب می‌باشد.

تراز لیزری دیوالت مدل DEC089D1G محصولی است که دارای ابعادی ۱۶x45x32 سانتی‌متر و وزن ۱.۱ کیلوگرم بوده طوری که به سهولت قابل حمل است.

بُرد لیزر تا ۵۰ متر را پوشش می‌دهد، این در حالی است که با برخورداری از قابلیت نصب روی پایه، امکان استفاده در زوایای مختلف را برای کاربر به وجود می‌آورد.

هنگام انتخاب و خرید این تراز، عینک لیزری، شارژر و کتابچه راهنما را از فروشنده مطالبه نمایید.

مزایا:

  • قدرت بالای لیزر
  • کلاس حفاظت IP 65
  • سه خط لیزر ۳۶۰ درجه
  • سبک و قابل حمل
  • سیستم تراز خودکار

معایب:

  • قیمت نسبتاً بالا

دستگاه تراز لیزر دیوالت مدل DCE089D1G ساختِ کمپانی خوش نام و با سابقه دیوالت است. این برند آمریکایی، ویژگی‌های فنی پیشرفته به همراه کاربرد آسان را در این محصول قرار داده است به گونه‌ای که می‌توانند آن را به گزینه‌ای مناسب برای پروژه‌های ساختمانی و صنعتی تبدیل نمایند.

بهتر است قبل از خرید، به قیمت و هزینه‌های جانبی نظیر شارژ باتری توجه و دقت نمایید.

قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

11تراز لیزری بوش مدل GLL 5-50 X professional

تراز لیزری بوش مدل GLL 5-50 X professional

تراز لیزری بوش GLL 5-50 X Professional محصولی از برندِ نام آشنای بوش آلمان است که با تکیه بر نوآوری‌های فناورانه و کیفیت برجسته‌ای که از برند بوش انتظار می‌رود، یک ابزار دقیق و قابل اعتماد برای متخصصان است.

بوش Bosch علاوه بر آلمان در کشورهای ترکیه، مالزی، مجارستان و همین‌طور چین نیز فعال است و تحت مرجع اصلی یعنی بوش آلمان اقدام به تولید کالاهای این برند می‌نمایند.

این مدل که از سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه شده دارای قابلیت‌هایی مانند نمایش خطوط افقی و عمودی و همین‌‌طور نقطه شاقولی است که پدیده‌ای برای کاربردهای گوناگون در صنعت ساخت‌وساز محسوب می‌گردد.

با استفاده از گیرنده مدل LR2، بُرد این دستگاه به ۵۰ متر افزایش می‌یابد که به کمک این آپشن، استفاده از تراز در فضاهای باز امکان پذیر می‌شود.

این دستگاه با وزنِ سبک و ابعاد کوچکش، شرایط را برای حمل آسان و به دنبال آن، استفاده در محیط‌های مختلف مهیا می‌کند.

دقت بالای ±۰.۲ میلی‌متر بر متر و استاندارد IPX54 که مقاومت در برابر آب و گرد و غبار را تضمین می‌کند، از ویژگی‌های برجسته این محصول است.

هم‌چنین، امکان نصب روی سه‌پایه، دقت و کارایی دستگاه را در انجام امور اندازه‌گیری افزایش می‌دهد.

مزایا:

  • دقت اندازه‌گیری بالا
  • پنج خط لیزری برای گونیا کردن دقیق
  • برند معتبر
  • نقطه شاقولی برای تعیین مرکز
  • سه‌پایه قابل تنظیم برای استفاده آسان
  • کیف حمل مقاوم با ضربه‌گیر

معایب:

  • فاقد نقطه لیزری مجزا

قطعاً تراز لیزری بوش مدل GLL 5-50 X Professional مثل تمام ساخته‌های برند معروف بوش حرف برای گفتن دارد، این تراز از کارایی بالا و کیفیت ساخت عالی برخوردار است که می‌تواند یک انتخاب مطمئن تلقی شود.

این دستگاه با ترکیبی از دقت فوق‌العاده و قابلیت‌های کاربردی، در میان انواع ترازهای لیزری موجود در بازار، جایگاه ویژه‌ای دارد و توانسته است رضایت کاربران را در سراسر جهان جلب کند.

قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

12تراز لیزری بوش مدل GCL 2_50 G

تراز لیزری بوش مدل GCL 2_50 G

این تراز لیزری که با مارک بوش آلمان طراحی، تولید و عرضه می‌شود دارای ابعادی کوچک و وزنی سبک است تا به راحتی حمل و مورد استفاده قرار گیرد.

بُرد ۵۰ متری و دقتی فوق‌العاده، از این تراز دستگاهی کارآمد برای انواع کارهای ساختمانی و صنعتی ساخته است. با وجود دو خط و دو نقطه لیزری انعطاف‌پذیری خاصی در کارهای ترازبندی حاصل می‌شود.

علاوه بر این‌ها، سیستم تراز خودکار و قابلیت نصب روی پایه، کار با این تراز لیزری را برای کاربران حرفه‌ای و آماتور ساده می‌کند.

باتری‌های AA مورد نیاز برای تغذیه این دستگاه، به راحتی قابل تعویض هستند و تکنولوژی لیزر سبز، نور لیزر قوی و دقیقی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

با محدوده خود ترازی ±۴ درجه و زمان کوتاه ۴ ثانیه برای تسطیح، زمینه‌ای ایجاد می‌شود تا کاربر از دقت بالا در کارهای ترازبندی اطمینان پیدا نماید.

ناگفته نماند که استاندارد IP 64 این تراز لیزری را در برابر ضربه، آب و گرد و خاک مقاوم و ایمن می‌کند.

مزایا:

  • نور لیزر قوی و دقیق
  • پایه تراز کشویی با پیچ تنظیم و آهن‌ربا
  • خود تراز شونده تا ۴ درجه
  • مقاومت در برابر ضربه، آب و گرد و خاک (IP 64)
  • دو خط تراز افقی و عمودی و دو نقطه
  • ساختِ برند معتبر
  • تکنولوژی لیزر سبز

معایب:

  • قیمت نسبتاً بالا

معمولاً محصولاتی که توسط شرکت‌های معتبر تولید می‌شوند به خاطر کیفیت، مرغوبیت، ویژگی‌های عالی و نهایتاً کارایی بالا، قیمت گران‌تری نسبت به کالاهای مشابه دارند.

لذا تراز لیزری بوش مدل GCL 2_50 G نیز با توجه به ویژگی‌های برجسته، کاربردی و از طرفی هم شهرت برند سازنده، تابع این اصل( قیمت بالا)است.

پس با قبول هزینه کردنِ بیشتر، شما می‌توانید یک تراز لیزری کاربردی و با کیفیت را برای انجام کارهای ترازبندی خود، انتخاب و خریداری نمایید.

قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

ضمن تشکر و امیدواری از مفید بودن این مطلب در راستای انتخاب و خرید شما، خواندن راهنمای خرید نردبان و خرید فازمتر را نیز به شما توصیه می کنیم. شما مخاطبان عزیز می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه هر نوع سوال و نظر خود را با تیم پشتیبانی لیست بیست در میان بگذارید.

مطلب قبلی۲۵ مدل کیس کامپیوتر مخصوص بازی ارزان با خرید اینترنتی
مطلب بعدی۲۵ مدل وزنه هالتر باکیفیت و اصل با خرید اینترنتی

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here