هیچ چیز مهمتر از داشتن یک کفش باکیفیت و جان سخت برای یک کوهنورد ماجراجو مهم نیست! امروزه در بازار شما می توانید با انواع مختلفی از برندهای مطرح و گمنام مواجه شوید که شروع به تولید کفش های مخصوص این رشته ورزشی-تفریحی نسبتا سخت و طاقت فرسا اما فوق العاده لذت بخش کرده اند. برند کلمبیا نیز یکی از همین کمپانی ها بحساب می آید که شانه به شانه دیگر رقیبان خود در این زمینه وارد شده است و اگر کمی حوصله کنید و اجازه دهید، لیست بیست می تواند شما را با نکاتی مهم در خصوص اینکه چرا خرید کفش کوهنوردی کلمبیا را برایتان پیشنهاد می کنید، آشنا نماید.

معرفی برند کلمبیا | Columbia

اگر از دسته افرادی بشمار می روید که بیشتر عاشق ورزش کردن در محیط های خارج از باشگاه هستید و به دنبال ماجراجویی در دل یک طبیعت زنده و دست نخورده می باشید، حتما با محصولاتی که در بازار با نام کلمبیا بفروش می رسند نیز مواجه شده اید.

برند کلمبیا در سال ۱۹۳۸ توسط پل لامفروم (Paul Lamfrom) تاسیس شد و ظرف مدتی کمتر از سی سال توانست نام خود را به عنوان یکی از تولید کنندگان برتر لوازم و تجهیزات ورزشی در دنیا بر سر زبان ها بیاورد. اولین گام در کسب شهرت این برند آمریکایی استفاده از پارچه های ضد آب و قابل تنفس در جلیقه ها و کفش های ورزشی آن بود.

زیبایی، کیفیت و دوام محصولات تولیدی برند کلمبیا سبب گشته تا امروزه بسیاری از ورزشکاران جهان رو به خرید تولیدات این برند خوشنام آمریکایی بیاورند. دفتر مرکزی کمپانی کلمبیا در شهر اورگان از ایالت واشنگتن قرار دارد. این کمپانی اکنون قادر به تولید همه نوع پوشاک ورزشی با ظاهری زیبا و جذاب به گونه که به توان از آن ها بصورت پوشش روزمره و با استایل های کژوال نیز استفاده نمود، می باشد.

انواع کفش های کوهنوردی

مدل تک لایه

  • در بازار جهانی با نام High Mountain و در بازار داخلی کشورمان تحت عنوان کفش های کوهنوردی تک پوش بفروش می رسند.
  • تمامی این مدل از کفش ها از قابلیت نصب کرامپون بر روی خود برخوردار هستند.
  • ناگفته نماند کفش های تک لایه بیشتر مناسب کوهنوردی تا ارتفاع ۵۰۰۰ متری می باشند.

مدل دو لایه

  • این نوع از کفش ها در بازار داخلی ایران با نام دو پوش و در بازار جهانی نیز با نام Expedition عرضه شده اند.
  • همچون مدل قبل تمامی این کفش های مخصوص کوهنوردی نیز از قابلیت نصب کرامپون بر روی خود برخوردارند.
  • می توان از این مدل کفش های مجهز به دو لایه در قسمت بیرونی خود برای کوهنوردی در ارتفاعاتی بیش از ۵۰۰۰ متر استفاده کرد.

نکات مهم هنگام خرید کفش کوهنوردی کلمبیا

تعیین نوع

اولین نکته برای خرید کفش کوهنوردی کلمبیا توجه به نوع آن است که برای این منظور ما شما را در بخش قبلی با دو نوع از کفش های مخصوص این رشته ورزشی و مهیج آشنا نمودیم و حال این شما هستید که باید متناسب با میزان بودجه و همچنین ارتفاعی که قرار است آن را طی نمایید، یک کفش تک لایه و یا دو لایه برای خود برگزینید.

انتخاب سایز

نکته دوم جهت انتخاب کفش کوهنوردی کلمبیا توجه به سایز آن است. کوهنوردان عزیز توجه داشته باشید انتخاب یک کفش یا سایزی مناسب پای شما به مراتب از اهمیت بیشتری به نسبت دیگر رشته های ورزشی برخوردار است. پس حتما در هنگام خرید خود به این موضوع توجه کرده و سعی کنید کفشی را تهیه نمایید که تنها قدری از پایتان بزرگتر است تا پاهایتان در آن احساس راحتی بیشتری نماید. لازم به ذکر است اختلاف اندازه میان کفش و پایتان را می توانید با استفاده از جوراب پوشش دهید.

وزن مناسب

در کوهنوردی گاه یک قدم دیگر برداشتن می تواند سبب نجات جان کوهنورد شود پس حتما به سراغ خرید کفش هایی بروید که از وزنی مناسب برخوردار باشند تا هنگام راه رفتن و حمل آن ها توسط پاهایتان خیلی نیازی به صرف انرژی زیادی نداشته باشید و بتوانید از انرژی تان برای صعودی هرچه بهتر بهره گیری نمایید. معمولا کفش های تک لایه دارای وزنی بیش از ۳۰۰ گرم و کفش های دولایه که معروف به بوت کوهنوردی نیز هستند از وزنی بالای ۵۰۰ گرم برخوردارند.

پوشش ضد آب

از دیگر موارد مهم در خصوص خرید کفش کوهنوردی کلمبیا توجه به پوشش ضد آب آن است. حقیقتش را بخواهید اصلا فرقی نمی کند شما قصد کوهنوردی در زمستان را داشته باشید و یا بخواهید در تابستان ارتفاعات مورد نظرتان را فتح نمایید، مهم این است که پارچه به کار رفته در ساخت کفش کوهنوردی تان ترجیحا مجهز به تکنولوژی آب زدایی Gore-Tex باشد تا با ایجاد تغییرات جوی در آن بالا بالاها خیالتان از بابت عدم خیس شدن داخل کفشتان کاملا آسوده شود.

جنس رویه

اقلیم کوهستان و شرایط جوی حاکم در آن سبب می شود تا کفش های شما در صورت عدم تولید شدن با رویه هایی باکیفیت خیلی زودتر از آنچه که فکرش را می کنید دچار پوسیدگی و ساییدگی شود. پس حتما پیشنهاد می کنیم به سراغ کفش هایی بروید که حداقل در قسمت کناره ها و پنجه خود با قسمت هایی از چرم طبیعی و یا مصنوعی تقویت شده اند و خیلی زود در مقابل شرایط بد محیطی وا نمی دهند.

لایه میانی کفش

حتما به جنس لایه میانی کفش مورد نظرتان نیز توجه داشته باشید. کفشی مناسب است که لایه میانی آن از انعطاف خوبی برخوردار باشد. در هنگام قدم زدن بر روی زمین سبب کاهش فشار وارده از سوی زمین به پاهای کوهنورد شود و مانع از اتلاف حرارت داخل کفش خصوصا برای آن دسته از کوهنوردانی که عملیات صعود خود را در فصل های سرد سال کلید می زنند، شود. بهتر است لایه میانی کفش شما از مواد EVA برخوردار باشد.

قابلیت تنفس پذیری

از دیگر فاکتورهای اساسی در خرید کفش کوهنوردی کلمبیا توجه به قابلیت تنفس پذیری آن است. یادتان باشد اگر در فصلی غیر از زمستان قصد رفتن به کوه و پیمودن پیچ و تاب های موجود در مسیر آن را کرده اید، حتما باید کفش شما مجهز به این قابلیت باشد تا ضمن خنک نگه داشتن درون کفش تان مانع از ایجاد رطوبت و تعرق در آن نیز بشود. از طرفی اگر عاشق کوهنوردی در زمستان هستید، بایستی کفش شما فاقد این قابلیت باشد و در عوض از تکنولوژی هایی که مانع از ورود هوای خارجی به داخل کفش هایتان می شود، برخوردار باشد.

میزان استحکام

در رشته کوهنوردی احتمال بروز هر نوع خطری اعم از سقوط کوهنورد، سُر خوردن پا، افتادن قطعه سنگ های عظیم و … وجود دارد و به همین خاطر اهمیت خرید کفشی مستحکم و باکیفیت برای کسانی که در این رشته پا گذاشته اند، بسیار مهم و حیاتی می باشد. ناگفته نماند کفش کوهنوردی که بصورت اختصاصی در قسمت های پنجه و پاشنه خود تقویت شده است، گزینه بهتری از این حیث بحساب می آید.

زیره کفش

در پروسه انتخاب و خرید کفش کوهنوردی مورد علاقه خود حتما نگاهی به زیره آن نیز بی اندازید تا از جنس و وجود آج هایی با ارتفاع مناسب جهت کوهنوردی که قصد انجام آن را کرده اید، مطئمن شوید. ناگفته نماند جنس زیره اغلب کفش های کوهنوردی باکیفیت بایستی از لاستیک مقاوم و ضد لغزندگی باشد تا قدم برداشتن در طول مسیر را برای فرد کوهنورد به مراتب راحت تر نماید.

قیمت کفش کوهنوردی کلمبیا

برای تعیین قیمت کفش کوهنوردی کلمبیا می توان هوامل و موارد بسیار زیادی را نام برد که البته ما در این مطلب مهمترین آنان را برایتان شرح داده ایم و اکنون این شما هستید که باید متناسب با نوع نیاز و میزان بودجه ای که در اختیار خود قرار داده اید برای خرید یک کدام از کفش های مطرح و باکیفیت این کمپانی آمریکایی اقدام نمایید.

راهنمای نگهداری از کفش کوهنوردی

  • در ابتدا سعی کنید با مراجعه به سایت تولید کننده کفش و یا برگه مشخصات آن دستورالعمل شستشوی کفش کوهنوردی تان را مطالعه و مطابق با آن اقدام نمایید.
  • چنانچه کفش شما فاقد دستور شستشو بود، ابتدا بندها و چسب های آن را باز کرده و با استفاده از یک بُرس اقدام به جدا کردن گل و لای چسبیده به تمام قسمت های آن کنید.
  • سپس با استفاده از یک دستمال نرم و کمی مرطوب اقدام به تمیزی تمامی قسمت های کفش به غیر از زیره آن کنید.
  • چنانچه از یک کفی در قسمت داخل کفش خود استفاده می کنید، آن را از محصول خارج کرده و بصورت جداگانه شسته و در مقابل نور خورشید قرار دهید تا بوی نامطبوع آن نیز از بین برود.
  • اگر کفش کوهنوردی کلمبیا شما دارای قسمت هایی دوخته شده از جنس چرم طبیعی و یا مصنوعی بر روی خود است، از یک واکس مخصوص برای افزایش کیفیت و دوام آن استفاده نمایید.
  • در پایان نیز سی کنید با استفاده از محلول هایی استاندارد هر از چندگاهی خاصیت ضد آبی آن را تقویت نمایید تا همیشه کیفیت کفشتان بالا باقی بماند.

در ادامه این مطلب از راهنمای خرید کفش کوهنوردی کلمبیا توجه شما را به ۲۵ مدل برتر از این نوع محصولات جلب می نماییم. ناگفته نماند تمام این کفش های کوهنوردی از کیفیت قابل توجهی برخوردار هستند و دارای مناسب ترین قیمت نیز می باشند. شما عزیزان می توانید با مطالعه هر مورد به اطلاعات بیشتر در خصوص محصول انتخابی تان دست پیدا کنید.

متاسفانه در حال حاضر این محصول در سایت دیجی کالا موجود نیست. در صورت موجود شدن لیست آن ها در این قسمت قرار خواهد گرفت.

مراجعه به صفحه اصلی سایت دیجی کالا

ضمن تشکر و امیدواری از مفید بودن این مطلب در راستای انتخاب و خرید شما، خواندن راهنمای خرید عصای کوهنوردی و خرید کیسه خواب را نیز به شما توصیه می کنیم. شما مخاطبان عزیز می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه هر نوع سوال و نظر خود را با تیم پشتیبانی لیست بیست در میان بگذارید.

مطلب قبلی۲۵ مدل کابل HDMI برتر و باکیفیت با قیمت روز و خرید اینترنتی
مطلب بعدی۲۵ مدل فیلتر روغن خودرو باکیفیت و ارزان با خرید اینترنتی

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here