بارداری دوره‌ای مهم در زندگی پدر و مادرها است. در این دوران والدین سعی می‌کنند که وسایل آسایش و راحتی مادر و نوزاد را فراهم سازند. خانم باردار در نه ماه دوره بارداری خود بیشتر از اینکه به فکر ظاهر پوشاک باشد، باید راحت‌ترین لباس‌ها را بپوشد. خرید مانتو بارداری مناسب یکی از مهمترین اقداماتی است که در این زمان باید صورت گیرد. این پوشش به خصوص برای خانم‌هایی که زمان زیادی را بیرون از منزل سپری می‌گذرانند، بسیار اهمیت دارد.

امروزه به دلیل تنوع گسترده لباس‌های بارداری انتخاب یک مدل شلوار، مانتو یا پیراهن بارداری کار آسانی نیست. بنابراین گاهی خانم‌ها بین این همه حق انتخاب دشوار مشکل می‌شوند. در این مقاله نکات مهمی در خصوص انتخاب مانتو بارداری راحت و مناسب برای راهنمایی شما خوانندگان گرامی ارائه شده است.

خرید مانتو بارداری در مدل‌های مختلف چگونه است؟

از آنجایی که دوران بارداری اهمیت زیادی دارد، باید آرامش مادر از همه لحاظ تامین شود. در نتیجه بهتر است که فرد در این دوره آزادترین لباس‌ها را بپوشد که فشار کمتری به شکم، کمر و پهلوهای او وارد گردد.

مانتو بارداری به گونه‌ای طراحی و دوخته می‌شود که در قسمت شکم و پهلوی مادر آزادی عمل بیشتری وجود داشته باشد. بنابراین این نوع مانتو در قسمت بالای شکم دارای حالت پلیسه‌ای و گشادتر است. همچنین این مدل به شما امکان می‌دهد که پس از پایان بارداری نیز بتوانید از آن استفاده کنید. مانتوهای بارداری نیز در انواع مختلفی دوخته می‌شوند که در ادامه هر یک از آن‌ها شرح داده شده است.

  • مانتو بارداری نخی: برای دوخت این نوع از مانتوها از پارچه‌های نخی استفاده می‌شود. خانم‌های باردار هنگام پوشیدن مانتوهای نخی احساس راحتی بیشتری می‌کنند. یکی از توصیه‌های مهم این است که در فصل بهار و تابستان حتما مانتوهای بارداری نخی بخرید؛
  • مانتو بارداری مجلسی: یکی از مهمترین دغدغه‌های خانم‌ها انتخاب لباس برای مهمانی‌های رسمی است. این مسئله زمانی که باردار هستید، حادتر می‌شود. زیرا ممکن است که لباس و مانتوی مجلسی که اندازه شما نیز باشد، نداشته باشید. بنابراین حتما خرید مانتو بارداری مجلسی را در اولویت قرار دهید. این مدل از مانتوها نسبت به مانتوهای معمولی ظاهری شکیل‌تر دارند و معمولا لبه‌های آستین یا حاشیه‌های مانتو گلدوزی یا سنگ‌دوزی شده است؛
  • مانتو بارداری اداری: این مدل از مانتوهای اداری ظاهری رسمی دارند. مانتوهای بارداری اداری برای خانم‌های باردار شاغل و دانشجو گزینه‌ای مناسب به شمار می‌رود؛
  • مانتو بارداری زیر و رو: این مدل از مانتو به شما کمک می‌کند که در مهمانی‌ها شیک و خاص به نظر برسید. طراحی این مانتو به گونه‌ای است که از هر دو سمت آن می‌توانید استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید شلوار بارداری

مزایای خرید و استفاده از مانتو بارداری چیست؟

مانتوهای بارداری با توجه به شیوه دوخت خود راحتی و آزادی عمل بیشتری را برای مادر فراهم می‌کنند. برخی از مزایای خرید و پوشیدن چنین لباس‌هایی عبارتند از:

  • گشاد بودن لباس در قسمت شکم و پهلوهای مادر؛
  • امکان تغییر اندازه متناسب با بزرگ شدن شکم مادر؛
  • قابل استفاده پس از اتمام دوره بارداری؛
  • استفاده از پارچه‌هایی با کیفیت و با دوام؛
  • امکان استفاده از این مانتوها در مجالس رسمی و غیررسمی؛
  • قابلیت هماهنگ کردن مانتو با انواع شلوار بارداری؛
  • استفاده از پارچه‌هایی ضدحساسیت.

نکات قابل توجه در هنگام خرید مانتو بارداری چیست؟

برای خرید چنین لباس‌هایی نیز مانند سایر البسه فاکتورهای زیادی وجود دارند که باید به آن‌ها توجه داشته باشید. در ادامه برخی از این عوامل تاثیرگذار بر تصمیم‌گیری صحیح شرح داده شده است. اگر شما نیز برای بارداری آماده می‌شوید یا در این دوران قرار دارید، مطالعه این موارد را از دست ندهید.

قیمت مانتو بارداری

اولین نکته‌ای که باید در حین خرید مانتو بارداری در نظر داشته باشید، قیمت آن است. قیمت این پوشاک به جنس پارچه آن، طرح پارچه، دوخت و برند تولیدکننده آن بستگی دارد. شما باید با توجه به نیاز و بودجه خود با کیفیت‌ترین مانتو موجود در بازار را انتخاب کنید. بنابراین اولین قدم پیش از انجام هر کاری تعیین میزان هزینه در نظر گرفته شده برای خرید است.

جنس مانتو بارداری

تولیدکنندگان گوناگون لباس‌های بارداری را در جنس‌های مختلف تولید و روانه بازار می‌کنند. هر کدام از این جنس‌ها نیز ویژگی‌های خاص خود را دارند. شما باید متناسب با فصلی که در آن قرار دارید، یک مانتو با جنس خاصی را خریداری کنید.

همانطور که بیان شد، بهترین جنس مانتو برای فصول گرم سال نخی است. همچنین توصیه می‌شود که برای فصول سرد سال نیز مانتویی را بپوشید که کمر و شکم شما را به خوبی گرم نگه دارد. توجه به وجود یا عدم وجود حساسیت‌های پوستی نیز در تعیین نوع جنس پارچه موثر است.

انتخاب شلواری متناسب با مانتو

هنگامی که اقدام به خرید مانتو بارداری می‌کنید، شلواری متناسب با آن را نیز بخرید. هماهنگی بین مانتو و شلوار بارداری باید هم از لحاظ جنس پارچه و هم از نظر رنگ بکار رفته در آن‌ها باشد.

خرید از فروشگاه‌های حضوری یا غیرحضوری معتبر

اگر می‌خواهید به صورت حضوری مانتو بارداری خود را بخرید، در انتخاب فروشگاه مورد نظر خود دقت کنید. همچنین در صورتی که قصد خرید اینترنتی محصولی را دارید، آنلاین‌شاپ‌های معتبر را مدنظر قرار دهید. تهیه لباس از مراکز پوشاک بانوان معتبر باعث می‌شود که در صورت بروز مشکلاتی مانند زدگی لباس امکان تعویض آن وجود داشته باشد.

توجه به تناسب رنگی مانتو با اکسسوری‌های مورد استفاده

زمانی که مدل‌های مختلف مانتو بارداری را در فروشگاه مشاهده می‌کنید، به تناسب رنگی بین آن و اکسسوری‌های مورد استفاده خود توجه داشته باشید. از آنجایی که همه افراد داشتن ظاهر زیبا را دوست دارند، بهتر است که این وسایل و لباس‌ها از لحاظ ترکیب رنگی و شکل ظاهری با یکدیگر در هماهنگی کامل باشند.

توجه به سایز مانتو بارداری

توجه به اندازه بودن لباس نیز از جمله مهمترین مواردی است که در هنگام خرید مانتو بارداری به آن دقت کنید. این مدل از مانتوها به صورتی طراحی می‌شوند که از قسمت پشت خود کمربند دارند. بنابراین اگر اندازه مانتو یک یا دو سایز از شما بزرگتر بود، مشکلی به وجود نمی‌آید. شما می‌توانید با استفاده از این کمربندها سایز مانتو را برای خود تغییر دهید.

در این دوران علاوه بر توجه به متناسب بودن اندازه بهتر است که مانتوهای جلوباز را خریداری کنید. زیرا پوشیدن و در آوردن این نوع از مانتوها برای خانم باردار راحت‌تر است.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید بالش بارداری

توجه به قد مانتو حاملگی

در دوران حاملگی بهتر است که خرید مانتو بارداری بلند را فراموش کنید. زیرا مادر در این مدت با توجه به بزرگ شدن شکم خود تا حدودی قادر به حفظ تعادل خود نیست. بنابراین پوشیدن مانتوهای بارداری بلند احتمال زمین خوردن او را افزایش می‌دهد.

توجه به آستین‌های مانتو بارداری

بهتر است که آستین‌های مانتو حاملگی آزاد و گشاد باشد. در برخی از مدل‌های مانتو بارداری به آستین توجهی نمی‌شود. در نتیجه تنگی آستین در ناحیه بازو یا ساعد دست باعث اذیت شدن خانم باردار می‌گردد.

توجه به رنگ مانتو بارداری

اگر از خانم‌هایی هستید که اکثر اوقات لباس‌های تیره می‌پوشید، این عادت را در دوران بارداری کنار بگذارید. در این مدت توصیه می‌شود که از رنگ‌های شاد که تاثیر مثبتی بر جنین و مادر دارند، استفاده کنید.


1مانتو بارداری مدل ۹

مانتو بارداری مدل 9

مشخصات

  • جنس
    موهر
  • طرح
    چهارخانه
  • قد
    روی زانو
  • آستین
    بلند
  • مورد استفاده
    روزمره
  • جزئیات
    مانتو بارداری و شیردهی پاییزی و زمستانی قد ۹۰ سانت فری سایز مناسب سایز ۴۲ تا ۵۶دارای دکمه از ماه اول تا شب زایمان اندازتون میشه

قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

کلام آخر

در این مقاله نکات مهمی که باید در زمان خرید مانتو بارداری به آن‌ها توجه داشته باشید، مطرح شده است. این موارد به شما کمک می‌کنند که نوع مناسبی از مانتو را چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ کیفیت پارچه بخرید.

در ادامه بخوانید: راهنمای خرید شیردوش برقی

مطلب قبلی۲۵ مدل آباژور رومیزی شیک و ارزان با خرید اینترنتی
مطلب بعدی۲۵ مدل دزدگیر خودرو باکیفیت و ارزان با قیمت روز و خرید اینترنتی

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here