کوهنوردی یکی از محبوب ترین رشته های ورزشی دنیا است که در کنار فواید ورزشی خود از لذت، هیجان و جذابیتی بی پایان نیز برخوردار است. برای تجربه کردن یک کوهنوردی خاطره انگیز وسایل خاص و متعددی را بایستی تهیه نمایید که قطعا یکی از مهمترین آن ها کفش های مخصوص آن می باشد. در ادامه این مطلب با لیست بیست همراه شوید تا شما را با محصولات یکی از موفق ترین برندهای دنیا در زمینه طراحی و تولید لوازم ورزشی باکیفیت، در قالب مقاله ای با عنوان خرید کفش کوهنوردی سالومون آشنا نماییم.

آشنایی با برند سالومون | Salomon

سالومون یک برند شناخته شده در زمینه طراحی و تولید وسایل و تجهیزات ورزشی خصوصا در زمینه کوهنوردی و اسکی می باشد. این برند در سال ۱۹۴۷ میلادی بواسطه تلاش های پیاپی فرانسیس سالومون تاسیس شد و در بین سال های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۵ میلادی نیز تحت نظر غول ورزشی دنیا؛ یعنی آدیداس به فعالیت های تولیدی و تجاری خود ادامه داد تا اینکه در انتهای سال ۲۰۰۵ با مبلغی ۴۸۵ میلیون یورویی به شرکت امر اسپورت (Amer Sports) از فنلاند برای همیشه واگذار شد.

ویژگی مهمی که سبب شده تا در بازار جهانی، محصولات برند سالومون از اعتبار و محبوبیت خاصی برخوردار شود؛ تمرکز بر روی کیفیت نهایی محصول در دراز مدت و همچنین بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا می باشد که برخی از آن ها در خصوص کفش های ورزشی این کمپانی عبارتند از:

  • بهره گیری از تکنولوژی Contagrip در زیره کفش ها جهت عدم لغزندگی آنان بر روی سطوح ناهموار
  • وجود Endofit بر روی کفش برای فیت شدن هرچه آسانتر محصول با آناتومی پای ورزشکاران
  • استفاده از کفی های EVA جهت افزایش انعطاف پذیری محصول
  • به کار گیری تکنولوژی Gore-Tex به جهت افزایش مقاومت کفش در برابر رطوبت و هواخوری آن

می باشد. لازم به ذکر است اینک محصولات برند سالومون به بیش از ۴۰ کشور مطرح دنیا صادر می شود که یکی از آن ها نیز ایران می باشد. محصولات سخت و باکیفیت سالومون همیشه در ایران مورد توجه و استقبال طیف ورزشکاران و ورزش دوستان عزیز واقع شده است.

معرفی انواع کفش های کوهنوردی

هیچ فرقی ندارد شما به دنبال کفش کوهنوردی زنانه برای خود باشید و یا بخواهید مدل مردانه آن را خریداری نمایید، در هر دو حالت باید بدانید که بطور کلی کفش های مخصوص کوهنوردی (نه کفش های دیگر رشته های صعودی) به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

مدل تک پوش:

  • با نام تجاری High Mountain در بازار جهانی بفروش می رسند.
  • مناسب استفاده برای کوهپمایی در زمستان و صعود به ارتفاعاتی حداکثر تا ۵۰۰۰ متر هستند.
  • بر روی تمامی این کفش های کوهنوردی سالومون می توان از گرامپون استفاده کرد.
  • همگی آن ها از کیفیتی سخت و استحکامی مثال زدنی برخوردار هستند.

مدل دو پوش:

  • با نام تجاری Expedition در بازار جهانی بفروش می رسند.
  • قابلیت نصب گرامپون را بر روی خود دارند.
  • همانند نامشان از دو لایه قدرتمند بر روی قسمت بیرونی خود برخوردار هستند.
  • می توان از این مدل کفش های کوهنوردی جهت صعود تا ارتفاعاتی ۷۰۰۰ متری نیز استفاده کرد.

نکات مهم هنگام خرید کفش کوهنوردی سالومون

انتخاب نوع: در وهله اول و پیش از خرید کفش کوهنوردی سالومون شما بایستی نوع کفش مورد نیاز خودتان را مشخص نمایید که برای این منظور می توانید سری به بخش قبلی از همین مطلب بزنید.

تعیین اندازه ای مناسب: نکته دوم در خصوص انتخاب کفش کوهنوردی سالومون توجه به اندازه محصول است. با اینکه برند سالومون از تکنولوژی های منحصر به فردی جهت فیت شدن کفش بر روی پای شما کوهنوردان عزیز استفاده می کند، اما با این وجود شما بایستی سایزی را انتخاب نمایید که قدری از پایتان بزرگتر باشد و در عوض این اختلاف اندازه را با پوشیدن جوراب هایی ضخیم جبران نمایید. ناگفته نماند توجه به فصلی که قرار است در آن کوهنوردی کنید نیز خیلی در مورد تعیین اندازه مناسب کفش هایتان موثر است!

توجه به وزن کفش: معمولا کفش های کوهنوردی سالومون به دلیل برخورداری از لایه های باکیفیت و ساختار حرفه ای خود از وزنی بالا برخوردار هستند که البته خیلی جای نگرانی نیست؛ زیرا درست به همان اندازه ای که یک محصول این برند برایتان سنگینی دارد، به همان اندازه نیز از پاهای شما کوهنوردان عزیز مواظبت خواهد نمود. با این حال، حتما به وزن کفش کوهنوردی خود توجه داشته باشید.

رویه محصول: فاکتور مهم بعدی در خصوص خرید کفش کوهنوردی سالومون توجه به رویه محصول است که با توجه به عمر فعالیتی برند سالومون تا به امروز می توان این اطمینان را به شما طرفداران محصولات این کمپانی داد که قسمت رویه کفش های کوهنوردی و اسکی سالومون از بهترین متریال و احساس راحتی برایتان برخوردار است. ناگفته نماند رویه کفش بایستی مقاوم در برابر ضربه و رطوبت باشد و از انگشتان پا نیز به خوبی مراقبت نماید.

زیره محصول: اگر قرار است کفش کوهنوردی خود را از همین برند سالومون تهیه نمایید، خیلی نیازی نیست به جنس زیره محصول انتخابی خود دقیق شوید؛ چرا که یکی از خصوصیات بارز کفش های ورزشی تولید شده توسط این کمپانی، کیفیت برتر زیره آنان است که ضمن برخورداری از طراحی مناسب با فناوری های روز جهانی نیز آمیخته شده است تا شما بتوانید به راحتی بر روی سطح ناهموار و لغزنده گام بردارید.

لایه میانی کفش: توجه به کیفیت لایه میانی یک کفش کوهنوردی نیز از جمله دلایلی است که معمولا از دید خریداران این نوع از محصولات ورزشی جا می ماند! یادتان باشد یک لایه میانی مرغوب در حفظ دمای داخل کفش و همچنین کاهش فشار وارده از سطح زمین به کف پاهایتان بسیار موثر است و به همین خاطر هم است که پیشنهاد می کنیم حتما کفشی را برای خود برگزینید که از لایه ای باکیفیت برخوردار باشد. برای فهم این موضوع تنها کافی است دو سمت کفش را گرفته و با اندکی فشار آن را به بالا و یا پایین خم نمایید. مقاومت یا عدم مقاومت محصول در این حالت بیانگر جنس مرغوب یا نامرغوب به کار رفته در لایه میانی کفش است.

ضد آب: در بین تمام مواردی که در هنگام انتخاب و خرید کفش کوهنوردی مورد نظرتان به آن توجه دارید، حتما به وجود قابلیت ضد آب بودن کفش مدنظرتان هم توجه داشته باشید. ضد آب بودن یک کفش کوهنوردی ضمن آسایش خاطر شما کوهنوردان عزیز از شرایط بارانی و رطوبتی موجود در ارتفاعات، سبب عدم نفوذ سرما به داخل کفش و خشکی پاهایتان در تمام طول ساعات کوهنوردی تان می شود.

قابلیت تنفس پذیری محصول: یادتان باشد تنها کفش های هیمالیا نوردی نباید از این قابلیت برخوردار باشند و مابقی کفش های کوهنوردی حتما باید از این قابلیت بهره مند باشند تا در تمام طول مسیر، جریان هوا به داخل کفش نفوذ کرده و سبب خشک شدن تعرقات داخل کفش و پای شما خصوصا در ناحیه میان انگشتان پایتان شود و از بو گرفتن کفش شما جلوگیری نماید.

قیمت کفش کوهنوردی سالومون: قیمت کفش کوهنوردی سالومون با در نظر گرفتن تمامی موارد گفته شده به انضمام فناوری ها و تکنولوژی هایی که در ساخت این قبیل از وسایل ورزشی به کار بسته شده است، تعیین می شود و این شما هستید که باید متناسب با سطح کوهنوردی و همچنین انتظاراتی که از کفش مورد نظر خود دارید، مناسب ترین مدل را برای خود برگزینید.

راهنمای نگهداری از کفش کوهنوردی سالومون

بد نیست بدانید با توجه به قیمت های نسبتا گران کفش های کوهنوردی خوب و باکیفیت بهتر است در راستای تمیزی و نگهداری آنان نهایت تلاش و سلیقه خود را خرج نمایید تا بتوانید از یک کفش برای مدت زمان بیشتری در سفرهای کوهنوردی خود استفاده نمایید. در ادامه توجه شما را به راهنمای شستن و نگهداری کفش های کوهنوردی جلب می نماییم.

  • در وهله اول سعی کنید دقیقا مطابق نحوه شستشو محصول که عموما بر روی بروشور آن و یا سایت تولید کننده محصول درج شده است، عمل نمایید.
  • در غیر این صورت؛ به آرامی بندهای کفش را باز کرده و با استفاده از برس مخصوص شروع به جداسازی گِل و لجن های چسبیده به لبه ها و زیره کفش نمایید.
  • با یک مسواک نرم و یا پارچه ای پنبه ای شروع به تمیز کردن رویه کفش کنید و از وارد کردن آب به داخل آن جدا اجتناب کنید.
  • در صورت وجود کفی در داخل کفش، آن را از محصول خارج کرده و اجازه دهید بصورت جداگانه و در هوایی معمولی رطوبت آن رفته و بوی گرفته شده توسط کفی نیز از میان بروند.
  • یادتان باشد هیچگاه نباید کفش ورزشی تان را در زیر نور طبیعی خورشید و یا حرارت مستقیم آتش خشک نمایید؛ زیرا به کیفیت آن لطمه می زند.
  • چنانچه رویه کفش شما از جنس چرم طبیعی و یا مصنوعی است، از واکس های مخصوص برای نرم کردن لایه رویین آن ها استفاده نمایید.
  • در ضمن فراموش نکنید که تقویت خاصیت ضد آب بودن کفش های کوهنوردی در بازه های زمانی منظم، بر روی دوام و کیفیت آنان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

در ادامه این مطلب از راهنمای خرید کفش کوهنوردی سالومون توجه شما را به ۲۵ مدل برتر از این نوع محصولات جلب می نماییم. ناگفته نماند تمام این کفش های کوهنوردی از کیفیت قابل توجهی برخوردار هستند و دارای مناسب ترین قیمت نیز می باشند. شما عزیزان می توانید با مطالعه هر مورد به اطلاعات بیشتر در خصوص محصول انتخابی تان دست پیدا کنید.

متاسفانه در حال حاضر این محصول در سایت دیجی کالا موجود نیست. در صورت موجود شدن لیست آن ها در این قسمت قرار خواهد گرفت.

مراجعه به صفحه اصلی سایت دیجی کالا

ضمن تشکر و امیدواری از مفید بودن این مطلب در راستای انتخاب و خرید شما، خواندن راهنمای خرید عصای کوهنوردی و خرید کوله پشتی کوهنوردی را نیز به شما توصیه می کنیم. شما مخاطبان عزیز می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه هر نوع سوال و نظر خود را با تیم پشتیبانی لیست بیست در میان بگذارید.

مطلب قبلی۲۵ مدل ست ساعت مردانه و زنانه زیبا و جذاب با قیمت روز و خرید اینترنتی
مطلب بعدی۲۵ مدل نیم بوت مردانه زیبا و شیک با خرید اینترنتی

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here