راهنمای خرید تبلت لنوو
راهنمای خرید تبلت لنوو

اگر به دنبال انتخاب و خرید گجتی هستید که هم بتوانید با آن آزادانه در صفحات اینترنتی جستجو کنید و هم مقاله های کاری و جزوه های درسی خودتان را در نمایشگر بزرگتری از تلفن های همراه هوشمند مطالعه نمایید، بهترین گزینه برای شما تهیه کردن یک تبلت باکیفیت است که ضمن برخورداری از همه نوع امکانات لپ تاپ ها و همچنین گوشی های هوشمند به دلیل کوچکی در مشخصه های ظاهری خود از حمل و نقل آسانتری برایتان برخوردار می باشد. با ما در ادامه این مطلب از لیست بیست همراه شوید تا شما را با نکاتی مهم در خصوص خرید تبلت لنوو آشنا نماییم.

معرفی برند لنوو | Lenovo

وقتی سال ۱۹۸۴برندی توسط لیو شوانژی در شهر پکن به نام Legend (لِجند) تاسیس شد کمتر کسی فکر می کرد که قرار است دنیا با یکی از ابر تولید کنندگان گجت های هوشمند و تجهیزات جانبی آن طی سالیان آتی مواجه شود.

لنوو امروز یکی از برترین برندهای حاضر در صنعت طراحی و تولید انواع و اقسام سیستم های رایانه ای است. این برند چند ملیتی در سال ۲۰۰۳ نام خود را به لنوو تغییر داد و از آن روز تا به اینجا تحت عنوان همین اسم به فعالیت های تجاری و بازرگانی خود پرداخته است.

رقیب برند لنوو با توجه به سطح کیفی محصولات فعلی موجود در بازار برند اچ پی، ایسر، اپل، دل و توشیبا می باشد که البته به نسبت تمامی آنان این برند اچ پی است که قصد ندارد به هیچ عنوان اجازه نزدیک شدن آمار فروش کمپانی لنوو به جایگاه اقتصادی خود در مارکت جهانی را بدهد.

اکنون لنوو یکی از سه غول تولید رایانه های شخصی در جهان است که بالغ بر ۶۰ هزار نیروی کاری دارد و محصولات آن در بیش از ۶۰ کشور مختلف جهان عرضه می شود. از دیگر محصولات پرطرفدار لنوو می توان به: تلفن همراه، مانیتورها، تلویزیون ها، هارد دیسک، کارت های حافظه و … اشاره داشت.

نکات مهم هنگام خرید تبلت لنوو

اندازه نمایشگر

اولین نکته ای که سبب ایجاد تمایل به خرید تبلت لنوو می شود، بزرگتر بودن صفحه نمایش آن به نسبت طیف وسیعی از تلفن های همراه است. همانطور که می دانید نمایشگر تبلت ها از ۷ اینچ شروع شده و تا بالای ۱۰ اینچ نیز ادامه پیدا کرده است. معمولا تبلت های این کمپانی با سیستم عامل اندروید که در نکته بعد به آن اشاره خواهیم کرد تا ۱۰ اینچ و در مدل های ویندوزی لنوو اغلب با سایزی بالا ۱۰ اینچ طراحی و تولید می شوند.

نوع میزبان

نکته دوم برای انتخاب تبلت لنوو توجه به نوع میزبان سیستم یا همان سیستم عامل تبلت است. کمپانی لنوو مدت زمان زیادی است که توانسته در کنار تولید تبلت های اندرویدی خود به سراغ ساخت محصولاتی با سیستم عامل ویندوز نیز برود تا بدین ترتیب بتواند رضایت طرفداران خود را نیز جلب نماید. شما نیز پیش از اقدام به خریدتان باید انتخاب کنیم که تمایل به داشتن تبلت به چه نوع میزبانی دارید؛ ناگفته نماند فرق مدل های اندرویدی با مدل های ویندوزی چه بصورت عام و چه بصورت خاص بسیار زیادی می باشد!

پردازنده تبلت

پردازنده تبلت در واقع همان قطعه ای از گجت هوشمند شما است که تضمین کننده کیفیت و سرعت انجام دستورهای ارائه شده از سوی شما به محصول می باشد. بی اغراق در خصوص خرید تبلت ها از آنجایی که همچون سیستم های رایانه ای امکان تعویض و ارتقاء CPU در آن ها میسر نیست، باید با دقت عمل بالایی اقدام نموده و با توجه به زمینه کاری و انتظاراتی که از تبلت خود دارید به فکر خرید یک گجت دیجیتالی ایده آل برای خود باشید.

پورت های ورودی

حتما در هنگام خرید تبلت لنوو مورد نظرتان به پورت های تعبیه شده برای اتصال دیگر لوازم و تجهیزات جانبی دیجیتالی نیز توجه لازم را داشته باشید؛ مثلا اگر می خواهید از کارت های حافظه جانبی بر روی تبلتتان استفاده نمایید حتما باید محصول شما مجهز به درگاه ورودی microSD باشد. یا اگر می خواهید آن را به تلویزیون و دیگر نمایشگرهای خانگی متصل کنید بایستی از پورت مبدل HDMI برخوردار باشد. فراموش نکنید که برخورداری از پورت ورودی هدفون یا هندزفری نیز از جمله بدیهیات یک گجت هوشمند کامل در بازار امروز دنیا می باشد.

کیفیت دوربین

با اینکه امروزه تمامی تبلت ها مجهز به دوربین پشت و سلفی بر روی خود هستند اما بطور ویژه در این خصوص از سوی نه تنها لنوو بلکه از سوی دیگر برندهای نام آشنای جهانی نیز تقویت نشده اند و همچنان ۹۰٪ تبلت های دنیا از دوربین هایی نه چندان باکیفیت بر روی خود برخوردارند. پس با اینکه محصول شما مجهز به دوربین های جلو و عقب بر روی خود است اما ما توصیه می کنیم خیلی در خصوص کیفیت و توانایی دوربین آن حساسیت به خرج ندهید.

قابلیت مکالمه

همچون نکته قبل باید بگوییم امکان ایجاد مکالمه نیز همچون دوربین یک تبلت از جمله ویژگی هایی است که نباید خیلی بر روی آن دقیق شوید؛ چرا که اصولا تبلت ها برای برقراری ایجاد یک تماس با وضوح صدایی مناسب ساخته نشده اند و کلا به لحاظ اندازه نیز خیلی مناسب برای قرار گرفتن در کنار گوش افراد نمی باشند. با این حال اما یادتان باشد اگر به دنبال خرید گجتی هستید که مجهز به این قابلیت باشد حتما باید سیستم عامل آن اندروید باشد زیرا اغلب تبلت های ویندوزی تنها برای اتصال به اینترنت مجهز به اسلات سیم کارت هستند و امکان برقراری تماس را ندارند.

مشخصات باتری

چنانچه احساس می کنید تنها برای انجام یکسری کارهای عادی و روزمره نیاز به خرید یک تبلت دارید، می توانید خیلی به این نکته توجه نکنید چرا که اغلب تبلت های میان رده و عادی از باتری های مرغوبی با ظرفیت میلی آمپری مناسب برخوردار هستند که پاسخگوی نیاز چند ساعته شما عزیزان می باشند. اما اگر قصد دارید از تبلت خود استفاده به مراتب جدی تری داشته باشید، باید در خصوص ویژگی های مربوط به باتری دستگاهتان کنجکاوی کنید و تا بتوانید بهترین مدل موجود در بازار را برای خود برگزینید.

موارد جانبی

برخی از تبلت ها دارای سیستم کنترل کودکان هستند و برخی دیگر اصلا بطور کلی برای این طیف از کاربران بازیگوش و ماجراجو طراحی می شوند که شما والدین عزیز می توانید برای سرگرم شدن و آموزش هرچه بهتر فرزند خردسال خود با دنیای مجازی دست به دامن خرید این مدل از محصولات دیجیتالی شوید. به غیر از این ویژگی جذابِ جانبی ما می توانیم از قابلیت اتصال کیبورد و قلم نوری به تبلت نیز به عنوان دیگر امکان جانبی قابل توجه برای این مدل از گجت های دوست داشتنی یاد کنیم که یقینا در استفاده هرچه آسانتر از دستگاه برای شما کاربران عزیز سودمند خواهد بود.

قیمت تبلت لنوو

لنوو یکی از شناخته شده ترین برندهای فعال در حوزه طراحی و تولید دستگاه های دیجیتالی و گجت های هوشمند جهانی است که بی تعارف در تولیدات خود از بهترین قطعات روز دنیا استفاده می کند و به همین خاطر نباید خیلی به قیمت محصولات آن همچون قیمت تبلت لنوو معترض بود؛ چرا که یقینا شما با خرید دستگاه های الکترونیکی لنوو در گذر زمان متوجه کیفیت و دوام آنان خواهید شد. با این حال اما یادتان باشد در خرید تبلت های این کمپانی حتما به نکات گفته شده در این مطلب نیز گوشه چشمی داشته باشید.

راهنمای نگهداری از تبلت لنوو

  • جهت حفظ کیفیت و دوام هرچه بهتر تبلت خود از لمس آن با دستانی خیس و مرطوب اجتناب کنید.
  • با توجه به ظرفیت باتری و مدت زمان لازم برای شارژ شدن کامل آن از اتصال طولانی مدت گجت به جریان الکتریکی خودداری نمایید.
  • همچنین سعی کنید همیشه از کابل و آداپتور مخصوص تبلتان برای شارژ کردن آن استفاده کنید.
  • هیچگاه بر روی صفحه نمایشگر تبلت لنوو خود اجسامی سنگین را قرار ندهید.
  • برای افزایش راندمان بهتر دستگاهتان هر لینک و برنامه ای را بر روی آن نصب نکنید و در صورت تمایل برنامه های اضافه موجود در تبلت خود را نیز پاک نمایید.
  • برای جا به جایی سیم کارت و یا گذاشتن و برداشتن کارت حافظه دستگاه را خاموش نمایید.
  • از محافظ صفحه و همچنین قابی مستحکم برای نگهداری و در امان ماندن تبلت از فشار و ضربه های ناگهانی استفاده کنید.
  • در صورت ایجاد مشکل در فهم دستگاه از لمس صفحه توسط انگشتان شما اقدام به تمیزی صفحه نمایشگر خود کنید.
  • در بازه های زمانی منظم سیستم عامل اندرویدی و یا ویندوزی تبلتتان را آپدیت نمایید.

در ادامه این مطلب از راهنمای خرید تبلت لنوو توجه شما را به ۲۵ مدل برتر از این نوع محصولات جلب می نماییم. ناگفته نماند تمام این تبلت ها از کیفیت قابل توجهی برخوردار هستند و دارای مناسب ترین قیمت نیز می باشند. شما عزیزان می توانید با مطالعه هر مورد به اطلاعات بیشتر در خصوص محصول انتخابی تان دست پیدا کنید.


1تبلت لنوو مدل TAB M7 7305X ظرفیت ۳۲ گیگابایت

تبلت لنوو مدل TAB M7 7305X ظرفیت 32 گیگابایت

مشخصات ظاهری

  • ابعاد
    ۱۹۰x60x12 میلی‌متر
  • وزن
    ۴۸۰ گرم
  • قابلیت پشتیبانی از سیم کارت
    دارد – یک سیم کارت
  • قطع سیم کارت
    سایز نانو (۸.۸ × ۱۲.۳ میلی‌متر)
  • ساختار بدنه
    پلاستیک

قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

ضمن تشکر و امیدواری از مفید بودن این مطلب در راستای انتخاب و خرید شما، خواندن راهنمای خرید لپ تاپ لنوو و تبلت سامسونگ را نیز به شما توصیه می کنیم. شما مخاطبان عزیز می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه هر نوع سوال و نظر خود را با تیم پشتیبانی لیست بیست در میان بگذارید.

مطلب قبلی۲۵ مدل قفس پرنده شیک و زیبا با قیمت روز و خرید اینترنتی
مطلب بعدی۱۵ مدل کارت گرافیک پرقدرت و باکیفیت با قیمت روز و خرید اینترنتی

دیدگاه خود را ارسال کنید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here